Tráva.
K3gi
Dobrý den, zhruba 8 let kouřím až několikrát denně trávu. Je mi 25 let. Teď jsem se sám rozhodl, že přestanu, je to zhruba 14 dní. Od té doby mám docela nepříjemné závratě. Zatím dělám jako, že se nic neděje, ale je to dost nepříjemné, hlavně v práci, jelikož jsem obchodní zástupce. Pracovní náplň je hlavně jízda autem, pohyb ve výrobních halách a hlavně ve výškách - dělám jeřábovou techniku. Potřeboval bych nějakou radu co s tou nevolností - závratěmi dělat. Jsem totiž jinak 100% zdravý, takže pochybuji, že je to z něčeho jiného. Předem děkuji za pomoc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
osm let je poměrně dost dlouhá doba. Potíže, které uvádíte, mohou souviset s odvykáním. Umím si představit, že při výkonu zaměstnání to může být dost nepříjemné, potažmo i nebezpečné, pokud trpíte závratí a řídíte motorové vozidlo či jste ve výškách. Abstinenční syndrom snáší každý trochu jinak, rozhodně by stálo za to, vydržet to i nadále, když už máte za sebou 14 dní. Těžko se tyto záležitosti řeší přes internet, asi by bylo nejlepší, kdyby Vás viděl lékař a po té Vám doporučil něco konkrétního. Může Vám například ,,lítat tlak" což u vysazení nebývá neobvyklé. Možná by nebylo od věci, zůstat ,,na pár dní" doma a přečkat tyto dny. Sice se v období odvykání obecně doporučují jakékoliv činnosti, které dotyčné osoby zaměstnají a tím odvedou pozornost od ,,chutě" na určitou drogu, ale pokud máte náročné zaměstnání, zkusila bych být Vámi nad touto variantou popřemýšlet.
Neuvedl jste žádné město, ale pokud by Vám byla Praha dostupná, doporučila bych Vám obrátit se na kolegu MUDr. Minaříka ( kontakt níže ). Je to lékař, zabývající se problematikou nelegálních drog, můžete s ním tedy bez obav hovořit o všem co je třeba.
Specializované služby CADAS
Spálená 12
Praha 1
tel : 222 942 245
email : cadas@sananim.cz
kontaktní osoba : MUDr. Minařík Jakub
více info na www.sananim.cz ( zadat CADAS )
Pokud by pro Vás Praha dostupná nebyla, můžete se podívat na www.drogy-info.cz , mapě pomoci po zadání kraje, města naleznete konkrétní typ služby ( v tomto případě AT ambulanci ), která je Vám nejblíže. Nebo napište ještě jednou a uveďte města, která by připadala v úvahu, velmi rádi Vám vhodné odborné zařízení vyhledáme a doporučíme.
Mějte se hezky a přejeme hodně sil !
S pozdravem M. K.