piko
lucka
Dobrý den chtěla jsem se zeptat ,jak poznám , že někdo bere piko. Mám 20 tiletého přítele který byl drogově závislý,nyní se chová divně jakoby něco bral.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete o situaci moc informací, takže nedokážu posoudit, jestli chování Vašeho přítele skutečně svědčí o opětovném užívání drog. Pokud v minulosti drogy bral a nyní se jeho chování nápadně změnilo, tak by to tomu mohlo nasvědčovat. Nevím, jak dlouho od drog abstinovat, zda byl někde v léčbě, jak se nyní chová a podle čeho soudíte, že by mohl opět brát drogy. Užití pervitinu se projevuje rozšířenými zorničkami, dotyčný bývá hovorný, přespříliš aktivní, nemá potřebu jídla a spánku. Po odeznění účinku se objevuje únava, podrážděnost. Často to bývá tak, že se střídá několik dní pod vlivem drogy a ve znamení zvýšené aktivity a nepotřeby spánku s podobně dlouhým obdobím pasivity, únavy, spánku, kdy dotyčný pervitin na pár dní vysadí, aby organismus dobil baterie a pak se k užívání drogy opět vrátí. Pervitin může způsobit typické psychické potíže při dlouhodobém užívání (jedná se zejména o psychotické stavy s paranoidními představami). Více o pervitinu si můžete přečíst i v informačních textech na našem webu. Užívání drog obecně se pak může projevit ve zvýšené potřebě peněz, nespolehlivosti, lhaní, problémům ve škole, v zaměstnání, v rodinných vztazích... Kdyžtak napište o situaci víc a pokusíme se vymyslet, co by se s tím dalo dělat. Zatím držím palce.