pervitin
petr
dobry den chtel jsem se zeptat bral jsem 4 roky kazdej patek sobotu a nedeli pervitin ted uz 4tydny neberu a mam dotaz jestli budu mit nejake neprijemne stavy nebo silene chute nebo proste co se semnou bude dit dal a jak dlouho to bude trvat.dekuji a prosim jestli je to mozne mi napsa odpoved aj primo na muj email (...).

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud se Vám podařilo abstinovat čtyři týdny, tak to je skvělé a gratuluji. Myslím, že vzhledem k tomu, že jste pervitin nebral denně a že už je to nějakou dobu, co jste ho vysadil, tak nějaké dramatické příznaky bych již neočekávala. Pokud se cítíte psychicky i fyzicky dobře, neobtěžují Vás žádné nepříjemné symptomy (úzkosti, paranoidní myšlenky, nezvladatelné chutě na drogu), tak s největší pravděpodobností už se jich obávat nemusíte. Počítám, že chuť si pervitin dát asi občas pozorujete, případně se Vám to do budoucna může stát. Zejména v případě, pokud se budete setkávat s lidmi, které máte s pervitinem spojené, půjdete se bavit do stejného podniku, kde jste dřív pervitin bral nebo se dostanete do nějaké zátěžové situace, se kterou si nebudete vědět rady. Dobré je se vyhnout kontaktům s lidmi, kteří berou, a prostředí, kde se bere nebo které máte s drogami spojené. Zřejmě se Vám to zatím daří zvládat. Myslete jen na to, že ostražitost za pár týdnů nebo měsíců poleví, a pokud byste se dostal situace, kdy Vám někdo pervitin nabídne... tak aby se Vám nestalo, že si řeknete, že "pro jednou se nic nestane, vždyť už abstinuju tak dlouho..." a lítáte v tom znovu. Dávejte si také pozor na jiné drogy včetně alkoholu, mohlo by Vás to pak k pervitinu zase přivést. Prostě buďte na sebe opatrný. To, jak dlouho se s chutěmi na drogy a vzpomínkami budete potýkat, se nedá říct, ale počítejte s tím, že Vás asi nějakých pár měsíců provázet budou. Čím déle budete abstinovat, tím to bude míň intenzivní. Také mě napadá, jestli by nepomohlo, kdybyste si o tom všem mohl s někým z odborníků osobně promluvit. Mohl byste ventilovat věci týkající se drog a vašich pocitů, které asi jinde ventilovat nemůžete, a pomohlo by Vám to si ujasnit, co a jak s tím budete dělat do budoucna. Kdyžtak mi napište, odkud jste, a já bych Vám mohla někoho z kolegů doporučit. Váš e-mail jsem vymazala z textu dotazu z důvodu zachování anonymity. Na e-maiy neodpovídáme, pouze takto přes webovou poradnu.