bratr na drogach
Míša
Dobrý den rada bych se zeptala jak máme řešit situaci s bratrem který bere pervitin radi bychom ho dali na lečení ale myslíme si že sám dobrovolně nepujde. děkuji H.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
léčba závislostí je záležitostí dobrovolnou, takže jeho souhlas je důležitý. Léčba je založena především na motivaci a spolupráci, takže by to jinak stejně trochu postrádalo význam. Nejlépe bude, když Vy - jako rodina, vyhledáte Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog nebo poradnu pro rodiče a tam se o všem podrobněji poradíte. O tom, co můžete jako blízké osoby udělat, jak vhodně komunikovat a jak třeba lépe motivovat.
Neuvedla jste žádné město, nemohu tedy uvést konkrétní zařízení. Můžete se podívat na www.drogy-info.cz, v mapě pomoci vyhledáte po zadání kraje a města veškerá Kontaktní centra v ČR, podívejte se, které je Vám nejblíže. Pokud jste z Prahy můžete využít služeb přímo Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR ). Veškeré poradenské služby jsou nezávazné, bezplatné a mnohdy mohou být anonymní. Nebojte se jich využít, budete na celou situaci lépe připraveni.
Pokud budete potřebovat, můžete zase napsat. Mějte se hezky a ať to všechno dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.
P.S. Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna zachovává anonymitu.