alkohol
mitalka
dobrý večer
Měla bych dotaz ohledně mého přítele,který před rokem mřestal pít alkohol.Než přestal pít byl podle mě dost na alkoholu závisli.Asi tak tři roky zpět pil všechno,jen tak příležitostně,pak měl dost starosti a dopadlo to tak,že měsíc ležel doma a vypil i 1litr tvrdého alkoholu,přestal chodit do práce a musel mít u postele flašku ze strachu aby mu nebylo zle,i ven když jsme šli tak to nešlo bez plaskačky.Pak přestal ze dne na den pít tvrdý alkohol a pil jen pivo.to však se tak vystupnovalo,že i za den vypil 20piv a bál se vystřízlivět,sebou po kapsách nosil pivo,nepil nic jiné jen to.Před rokem ze dne na den přestal pít uplně a to sám.Ze začatku měl strašné deprese a nervy nedalo se sním vydržet..je to rok co nepije vůbec nic co má v sobě alkohol.. Ale pořád sebou nosí aspon malou plaskačku ze strachu kdyby se mu udělalo zle,jsou dny kdy je energický a fajn a pak najednou je v depresi a má uzkosti.Chut na alkohol nemá vůbec,právě naopak má k němu odpor,ale pocit mít u sebe aspon tu plaskačku ho zbavuje strachu a úzkosti at mu není zle i doma musí být aspon 1pivo v lednici..Já to nedovedu pochopit čím to je a proto bych se chtěla zeptat jak dlouho bude mít v sobě pocit strachu,že někde mu příjde zle a bude muset nosit všude sebou plaskačku..a přitom se napít nechce.a jak je možné že on už tu chut nemá a dnes spíš si u nás doma napiji já,nemůže to mít vše na sebe nějaký vliv.Moc děkuji za přečtení a zodpovědění mého zdlouhavého dotazu,ale ráda bych nám pomohla,ale sama si s tím už nevím rady jak ho podpořit v tom že už sebou nemusí nosit nic a jak ho zbavit depresí a uzkosti,mrzí mě když má nervy jak se potom doma pohádáme a přitom je 5min v phodě a pak najednou jako časovaná bomba vybuchne.Tak ještě jednou moc děkuji a přeji příjemný večer

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
no to teda klobouk dolů, přestat sám, rok nepít, přitom mít u sebe vlastně pořád alkohol...
Těžko říct, co se to Vašemu muži ,,honí hlavou", to bohužel takto na dálku nepoznáme. Nehovořili jste někdy o návštěvě odborníka ? Myslím, že by bylo dobré, kdyby Váš muž o svém strachu hovořil a naučil se mu čelit jinak, než tím, že bude mít stále alkohol po ruce. Riskuje tím to, že po něm v nějaké zatěžkávající chvíli sáhne...což by byla velká škoda.
Napište nám odkud jste, lépe řečeno, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti a my Vám nějaké vhodné zařízení doporučíme.
P.S. myslím, že abstinenci svého muže podpoříte nejlépe tím, když s ním budete abstinenci držet také, alespoň co se domácnosti týče.
S pozdravem M. K.