Co to může být za drogu?
mismis
Dobrý den,
již delší dobu mám podezření, že můj xx bere nějakou jinou drogu, než že si občas zakouří trávu. Myslela jsem si, že by to nějak muselo jít poznat - viditelně poznat. Co vím, je to že stále potřebuje peníze,má výkyvy chování - někdy dokáže nespat den a půl, jindy prospí celý den, někdy sní co mu přijde pod ruku, jindy se pořádně nenají za celý den i dva. Jeho chování je divné, je podrážděný, někdy až agresivní, někdy velice lítostivý, uzavřený, neustále lže o tom, kde byl, na co potřebuje peníze. Několkrát jsesm ho viděla, jak předává peníze \"komusi! v autě za \"cosi\". Nechala jsem to být, protože jsem nenacházela žádný důkaz. Mé obavy opět probudil složený papírek, který mi omylem dal s papírovou 50Kč. Po rozbalení jsem v něm našla jakýsi nažloutlý prášek. Nevím, co by to mohlo být. O tom,jak různé drogy vypadají nevím nic. Již dříve mě napadlo, že něco šňupe (často popotahoval) nebo polyká nějaké ty prášky (nemusí spát). Dokonce jsem před časem objevila i jehlu. Můj hlavní dotaz tedy zní, mohu nějak zjistit, co se skrývá v tom papírku? Dále: Pokud někdo začne brát nějakou drogu, jak to mohu poznat? Vím, že jsou testy, ale na to se nechci snižovat.
Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že Vaše podezření má naprosto reálný podklad. Myslím, že nález jehly a nález drogy svědčí o tom, že dotyčný drogy bere. Nevím, v jakém jste s dotyčným vztahu, předpokládám, že je to Váš přítel (nepochopila jsem bohužel z dotazu). Stálá potřeba peněz, výkyvy chování (střídání se období nepotřeby spánku a jídla s opakem - únavou a zvýšeným přísunem jídla), podrážděnost, agrese, lhaní o tom, kde byl a na co potřebuje peníze.... myslím, že výmluvnější popis užívání stimulačních drog (patrně pervitinu) bychom těžko pohledali. Navíc jste několikrát byla svědkem toho, že od kohosi cosi kupoval... předpokládám, že šlo o drogy, pokud by to bylo něco nevinného, jistě byste se dozvěděla, o co jde a Váš blízký by to před Vámi netajil. Nevím, jaký jiný důkaz byste ještě chtěla mít.
To, co je v tom papírku, by se patrně zjistit dalo v toxikologické laboratoři, ale pochopitelně za úhradu. Pokud byste chtěla nechat látku prověřit, tak je možné se obrátit například na Ústřední toxikologická laboratoř, Ke Karlovu 2, Praha 2, areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2, telefon: 224 967 188. Tam by test látky provedli, případně poradili, kde jej nechat provést.
Na Vaši druhou otázku nezbývá než odpovědět - pokud se dotyčný chová dle toho, jak popisujete, tak s největší pravděpodobností drogy bere. Testování bych považovala v tuto chvíli za bezpředmětné.
Asi by bylo nyní na místě zamyslet se spíš nad tím, jak s informací, že drogy bere, naložíte. Možná by Vám pomohlo, pokud byste se o tom mohla s někým z odborníků poradit osobně. Napište mi prosím o situaci víc (v jakém jste vztahu s dotyčným, jak se Vás celá situace osobně dotýká) a mohla bych Vám poradit aspoň takto přes internet, případně doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit osobně (když mi napíšete i odkud jste).
Zatím držím palce.