mám dotaz
Loný
Dobrý den, mám kamarádku která má syna kterému je 16 let, její syn bere marihuanu a jeho matka o tom neví.Je přesvědčená, že její syn jí vždy říká pravdu. Nevěří tomu ani když jsem náznakem se jí to snažila říci.Chtěla bych se zeptat , pokud bere marihuanu delší čas jaké jsou dále následky a jak řešit tuto situaci. Jaká je pravděpodobnost že by sám přestal ??

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
jaká je pravděpodobnost, že by sám přestal, se takto určit nedá. K objektivnímu posouzení je třeba především osobní kontakt a pohovor s dotyčnou osobou. Co se týče následků, marihuana je psychotropní látka, na kterou vzniká především psychická závislost. Může vyvolat velmi vážné psychické potíže, také se zhoršuje krátkodobá paměť. U takto nízkého věku, kdy organismus dospívá a formuje se osobnost, je problém vlastně vše co přichází nepřirozenou cestou k vývoji dítěte-člověka...
Asi by bylo rozumné s kamarádkou otevřeně promluvit. Vzhledem ke ,,skryté" poznámce si umím představit, že to asi nebude snadné. Nevím, odkud pocházíte, ale pokud by Vám byla dostupná Praha, bylo by dobré, abyste buďto Vy nebo pokud se podaří matka chlapce, se obrátily na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s rodiči a blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. A tam vše probrali více konkrétně. Vzhledem k nízkému věku, se mi to jeví, jako velmi rozumné. Poradenské služby jsou nezávazné a také bezplatné.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
email : ctrnacta@sananim.cz
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
provozní doba poradny : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Je třeba se nejdříve telefonicky či pomocí emailu dohodnout na první konzultaci. Pro více info se můžete podívat na www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR ).
Mějte se hezky, pokud budete mít další doplňující dotazy, můžete klidně opět napsat.
S pozdravem M. K.