Tramal
N.V.
Dobrý den,
Velmi ráda bych Vám ve stručnosti popsala svůj problém...Před dvěma lety mi byl po velmi težké operaci při propouštění z nemocnice předepsán Tramal kapky.Na mé bolesti zabíral,ale tělo si postupem času získalo toleranci a tak jsem začala navyšovat dávky.Ačkoliv jsem nebyla od lékaře poučena o jak návykovou látku se jedná,jsem si vědoma,toho,že jsem si jej aplikovala sama a nechci to na nikoho svádět,protože příbalové informace na letáčku jsou u každého léku..Jenže...Postupem času jsem se stala na Tramalu závislou ani nevím,jak pomáhal mi překonávat bolesti rukou,mohla jsem tak odkládat další operaci a chodit do práce vydělávat peníze a v té době pro mne jako pro matku samoživitelku malého chlapečka další operace+neschopnost vydělávat peníze byla naprosto nepřípustná.V tom mi to pomohlo,jenže jej užívám již 2 roky,mé denní dávky se vyšplahlaly díky toleranci těla,až na 200-250kapek denně.Dlouho jsem s tím chtěla něco udělat,ale nevěděla,jak..Nikomu jsem se nechtěla svěřit,styděla jsem se,že jsem se za to.Nyní,ale nemám na výběr.Dozvěděla jsem se,že jsem ve 3 týdnu těhotenství a začala jsem dávky postupně snižovat,Z 200 kapek denně na cca 40-45 kapek denně.Jsem v 9.týdnu těhotenství a potřebovala bych poradit qa jistě i pomoci.Dle svých fyzických příznaků soudím,že není vhodné přestat na jednou ze dne na den,nerada bych poškodila plod.Tím,že budu ale TRamal užívat dále..?To jistě není njic blahodárného,proto jsem sama zvládla to snížení,vůli mám,ale nevím,zda se si neublížím..Mám dále snižovat dávky,až se dostanu na číslo 0 kapek? A nebomám přejít na něco slabšího co mému tělu propůjčí účinnou látku na kterou je navyklé?Když jsem volala na linku pomoci,bylo mi sděleno,že snižovat nemám v žádném případě dávky,ale já myslím,že to když jsem to dokázala snížit o tolik nechci se k tomu dávkování vracet.Velmi Vás prosím o pomoc a odpoved...
Jsem velmi neštstná,protože ty abstinenční příznaky jsou neuvěřitelně silné...
Děkuji předem za VAši odpoved.S pozdravem N.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
rozhodně není dobré bez kontroly plodu a konzultace s lékařem Tramal dál snižovat. Jde o opiát se silnými abstinenčními příznaky a ty jsou pro dítě momentálně nebezpečnější, než přísun opiátu do těla. Je dobře, že jste se rozhodla něco se svou závislostí dělat, ale opravdu to nepodnikejte na vlastní pěst. Je třeba, abyste udělala plán snižování společně se svým gynekologem. Chápu, že není nic příjemného přijít k lékaři a přiznat mu závislost, ale většinou jsou obavy ze špatné reakce bezdůvodné. Naopak byste si zasloužila ocenění za to, že tak zodpovědně situaci řešíte. Pokud byste přeci jen nepřekonala strach svěřit se svému lékaři, napište, kde žijete, zkusím Vám vyhledat lékaře, se kterým by se dalo na snížení pod dozorem spolupracovat. Určitě ale dál nesnižujte sama.