Pro M. Kordovou!
Niky
Dobrý den, někdy na začátku února jste mi odpovídala ohledně dotazu, který se týkal mého přítele a užívání pervitinu. Chtěla jsem Vám velmi poděkovat za nasměrování k pomoci. Vaše práce je velmi cenná!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
nejdříve bych poděkovala za Vaše díky, zpětná vazba vždy potěší☺. S oslovením si nelamte hlavu, myslím, že je vše v pořádku.
Trochu je škoda, že jste se do PPR ještě nestačila objednat. Učiňte tak opravdu co nejdříve. Rozhodně to pomůže Vám a budete si s některými situacemi vědět více rady. Pokud se Vám ještě nepotvrdil email, možná by bylo lepší to zkusit přes telefon. Neotálejte s tím, těch, kteří potřebují poradit je hodně a někdy jsou dlouhé čekací doby.
To, jak jste popsala reakci přítele, je v podstatě standartní reakcí velké většiny. Balením věcí a vyhrožováním odchodem se nenechte zmást, závislé osoby jsou velmi dobrými manipulátory a dokážou opravdu velmi dobře ,,manévrovat". Rozhodně si stůjte za svým a trvejte na tom, aby svůj problém řešil.
Testováním nic zásadního nezjistíte, pouze to, zda byla či nebyla v posledních dnech užita nějaká konkrétní droga. A to Vy teď již stejně víte. Nic víc Vám samotné testování nevypoví, neřekne Vám to nic o míře pokročilosti závislosti, s jakými lidmi se stýká atd...
Znova opakuji, navštivte poradnu co nejdříve a podrobně vše proberte. Můžete s pracovníkem poradny po té společně naplánovat další vhodné kroky, poradíte se jak přítele lépe motivovat. Pokud by přítel časem souhlasil s využitím odborné pomoci i pro sebe, tak i tam Vám poradí jak léčbu zprostředkovat.
Tak budu držet palce a ozvěte se, jak to vypadá ! Přeji hodně sil ! A také máte o de mne velkou pochvalu, za to, že jste o svých pochybnostech dokázala hovořit, ne každému to jde.
Mějte se hezky, s pozdravem Markéta K.