koks
maky
chtěl bych se zeptat, zda poznám, jestli má kamarádka je závislá na kokainu, dřív ho pul roku brala a tvrdí, že už pět let ne! ted když jsem jí poznal, tak má pořád ledové konce prstů, často škube hlavou a ted jí začla ráno téct z nosu i krev. je možné že to má z minulosti? Jak poznám jestli je čistá a nic nebere?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
takto přes internet, to bohužel nepoznáme. K objektivnímu posouzení je třeba osobní kontakt s dotyčnou osobou a pohovor. Jediný nástroj, který Vy teď máte, je komunikace. Zkuste s ní hovořit, jak to s ní bylo a jak to s ní je teď. Pokud máte pochybnosti, zda je teď ,,čistá" jak tvrdí, takt o svých pochybnostech hovořte.
Ptal jste se ji například jak se z drog dostala ? Zda byla někde na léčení, zda po té docházela na doléčování ? Jak teď funguje, studuje či chodí do zaměstnání ? Celý tento proces ,,dostání se z drog" je poměrně dlouhodobá záležitost, která má své etapy a ve velké většině případů, dotyčná osoba někam dochází a nějak své potíže řeší.
Ledové konce rukou, škubání hlavou a krvácení z nosu, mohou být příznaky konzumace nějaké drogy, ale také to může být shoda náhod, která se ,,sešla". Těžko to posuzovat touto cestou. Zkuste zjistit víc a napište. Pokud byste měl zájem o osobní kontakt, kde byste se mohl pozeptat, na vše co Vás zajímá, napište město které je Vám nejblíže, doporučím Vám zařízení, kde byste se mohl poradit a informovat. Existují poradny pro rodiče, které pracují i s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog, též Kontaktní centra toto poradenství poskytují. Nezávazně a bezplatně. Rozhodně byste měl v osobním kontaktu mnohem více prostoru než touto formou. Tak to zvažte a ozvěte se.
S pozdravem M.K.
,