Mužu ještě normálně žít?
Silvia
Je mi 21 let. V 17 jsem začala užívat pervitin nitrožilně, od 18 jsem na tom byla tak závislá, že jsem musela z domu a rok jsem žila na ulici a brala jsem. Potom jsem nastoupila do Teen Challenge a úspěšně dokončila program. Drogy už žádné neužívám a už dlouho vím, že to co určitě nechci je znovu žít tak, jak jsem žila. Od té doby nic. Ale, mám problémy, a proto, že jsem užívala drogy si myslím, že jsem si poškodila mozek. Když jsem vyčerpanější, že jsem např. 2 dny spala jen 6 hodin (pracuji) dělám zbytečné pohyby taková ta vykroucenost se u mně objevuje, málo vydržím normální, pak už jako když mám dojezd...Špatně se soustředím, myšlenky mi utíkají jinam a v době, kdy jsem pervitin užívala fakt hodně se u mňe objevili příznaky schizofrenie, skrátka jakokdybych příjmala myšlenky cizích lidí, aniž chci a i když chci....A to zustalo...Někdy se přesvedčí, že je to lež a někdy to je pravda a to mě děsí, a pak něky věřím i tomu co vubec není pravda....Každý den se mi to míchá do mého normálního života, a proto se nemohu soustředit, neumím komunikovat s lidma, mám pocit, že se chovám na 12 moje reakce, vnímání...Lidé o mňe říkají, abych nebyla tak tichá, prý mluvím strašně potichu v práci, že jsem neprubojná, jakoby zapšklá...Neumím se zařadit mezi svoje vrstevníky, přitom jsem témeř geniální (to radši nikomu neříkám!) dověděla jsem se to v 17, když jsem byla v řevnicích na 3.měsíčním \"léčení\"....Také jsem si to na internetu počítala mám IQ133...Většinou si časem lidi získám, ale pak postupně je začnu odrazovat svojim negativním pohledem na svĚt a filozofováním a pak těmi otázkami, kterýma se ubezpečuju, že to co \"slyším\" není pravda....Jediný koho na světě mám je moje maminka a nevlastní otec...Oni o těch \"hlasech\" neví, protože se až moc řeším, a to už by si sand mysleli, že chci schválně pozornost,,,bojím se toho....Co si o tom myslíte? Mohu takto normálně žít? Co mi doporučíte? Prosím, určitě mi napište, chci vědět jak na tom jsem...Děkuji moc

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Silvie,
po intenzivní konzumaci pervitinu se může objevit tvz.toxická psychóza. V podstatě to je velmi častý jev při dlouhodobějším užívání pervitinu. Toxická psychóza, je stav, který je srovnatelný se stavy, které prožívají osoby trpící schizofrenií. Provází je pocity pronásledování, paranoia, mohou nastat i sluchové či vidomé halucinace...po vysazení pervitinu postupně psychóza ve většině případů slábne, až postupně odezní. Také se, ale může stát, že u disponovaných jedinců, může i jednorázové užití, jakékoliv psychotropní látky ( a to i marihuana ), vyvolat velmi vážné psychické potíže či vyvolat onemocnění, řadící do psychiatrických diagnos. Netuším jak dlouhá je Vaše abstinence, ale dle toho jak své stavy popisujete, si myslím, že byste určitě měla navštívit lékaře. Takto po internetu Vám nikdo diagnosu neurčí, k tomu je především zapotřebí osobní kontakt a lékařské vyšetření. Bylo by dobré zjistit, zda potíže, které máte, jsou dozvuky z braní či něco jiného...
Doporučila bych Vám vyhledat lékaře - psychiatra, který se specializuje též na závislosti. Možná by vhodná medikace spojená s terapeutickou podporou mnohé vyřešila.
Neuvedla jste žádné město, pokud by pro Vás byla Praha dostupná, můžete se obrátit na kolegu MUDr.Minaříka, který se specializuje na psychické potíže úzce související se zneužíváním psychotropních látek. Mohla byste s ním o všem otevřeně pohovořit. A určitě byste něco vymysleli.
Specializované služby CADAS, o.s.SANANIM
Spálená 12
Praha 1
tel : 222 924 245
email : cadas@sananim.cz
kontaktní osoba : MUDr.Minařík Jakub
více info na www.sananim.cz ( zadat CADAS )
Pokud žijete jinde, můžete se podívat na www.drogy-info.cz v mapě pomoci po zadání kraje a města můžete vyhledat veškeré AT ambulance v ČR.
Rozhodně je velmi dobré, že abstinenci držíte, v těchto případech je nezbytná ( a to i od alkoholu a THC ). Držím palce ať naleznete řešení, rozhodně nic neodkládejte a vyhledejte lékaře co nejdříve.
Mějte se hezky, s pozdravem Markéta K.