LSD
TheSheik
Zdravim, nejsem pravidelným uživatelem žádných drog, tedy kromě alkoholu a tabáku, párkrát jsem vyzkoušel trávu, asi 3x perník a pohrávám si s myšlenkou vyzkoušet koks, extázi a lsd. Tak bych se chtěl zeptat na co si mam dát bacha až to budu zkoušet. Díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se za pozdní odpověď. Nepovažuji Vaše plánované experimenty za dobrý nápad, ale oceňuji, že se aspoň chcete informovat o rizicích, která by Vám případně mohla hrozit. Asi nečekáte, že Vás budeme v užívání drog podněcovat, že :)
Myslím, že by bylo ideální, pokud byste si na webu naší poradny přečetl texty o jednotlivých drogách - text o pervitinu a kokainu najdete v rubrice o stimulačních drogách (doporučuju přečíst i úvodní text o stimulanciích), text o extázi a LSD najdete pod rubrikou o halucinogenech. Za největší rizika považuji zejména možnost nějakých psychických potíží, které se mohou objevit hlavně při a po užití halucinogenů (hlavně LSD). Co se týče extáze, tak tam je největší riziko to, že tableta, kterou užijete, nebude MDMA, ale jiná látka, která může mít úplně jiné účinky a způsobit nečekaná zdravotní poškození. Více info o nebezpečných příměsích a látkách v tabletách extáze najdete na www.lf3.cuni.cz/drogy. Za další riziko lze označit taky možný rozvoj závislosti (tady se to týká hlavně toho kokainu) - závislost se sice nerozvíjí po jednom užití, ale rozhodně pak máte blíž k dalšímu užívání než kdybyste drogu nezkusil. Více informací o dalších rizicích, jak zdravotních (tělesných), tak psychických najdete v těch textech.
Nevím nic o Vašem zdravotním stavu, neznám Váš věk, takže nemůžu mít žádná konkrétní doporučení, čeho se při pokusech s drogami vyvarovat nejvíc. Jedině snad důrazné doporučení, abyste nekombinoval užité drogy mezi sebou, s alkoholem nebo s léky. Berte na vědomí, že vyzkoušet ty drogy je pouze Vaše odpovědnost a rozhodnutí a že případné důsledky (zdravotní, právní a jiné) nesete Vy sám. Přečtěte si ty texty a pokud se budete chtít na něco dozeptat, tak znovu napište.