anonymní test na drogy
gada
Kde je možno anonymně zajistit test na drogy, nevím na jaké a nevím v jakých intervalech jsou užívány. jedná se o mého syna, který možnost drog popírá, ale doufám, že se mi ho podaří přesvědčit, aby se mnou na test zašel, aby mi dokázal, že v drogách nejede.kolik test stojí,

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je naprosto pochopitelné, že máte obavu a rádi byste věděli, jak na tom syn je. Na testování nemusíte nikam složitě docházet, dá se provést i v domácích podmínkách...ale...než-li se k testování uberete, doporučila bych Vám nejdříve osobně navštívit nějaké specializované zařízení a o všem se podrobněji poradit. Samotné testování Vám toho tolik nevypoví, pouze to, zda byla či nebyla v posledních dnech užita nějaká konkrétní droga. Neřekne Vám to nic o tom s jakými lidmi se stýká, jak často, co jej trápí atd...testováním se v mnohých případech naruší důvěra a tu teď budete v komunikaci se synem potřebovat. Také je dobré se připravit na obě varianty výsledku testu. Neuvedli jste žádné město, pokud je Vám Praha dostupná, doporučila bych Vám obrátit se na kolegyni, která se specializuje právě přímo na práci s rodiči. Můžete bez obav hovořit o všem o čem potřebujete a podrobněji se poradit, jaké zvolit další kroky. A to nezávazně a bezplatně.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 739 268 527, 284 824 234
email : ctrnacta@sananim.cz
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
pro více info www.sananim.cz ( zadat Poradna pro rodiče PPR )
Pokud z Prahy nejste, můžete se podívat na www.drogy-info.cz, v mapě pomoci vyhledáte po zadání kraje a města veškerá Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, která mimo jiné, nabízí ve svých službách i poradenské služby rodinným příslušníkům, též nezávazně, bezplatně a lze i anonymně.
A na Vaši otázku přímo k testům = v lékárnách jsou k dostání volně prodejné orientační testy na detekce z moče, stojí cca 100,-. Některé typy testů jsou použitelné zároveň na THC + amfetamin + opiáty. Většinou jsou k dostání testy na konkrétní typ drogy ( tedy pouze na THC, pouze na amfetamin apod. ). Tyto testy se sice běžně používají, 100% ale zcela nejsou. Pokud je výsledek testu v rozporu s tvrzením testované osoby, je dobré provést kontrolní test přímo toxikologickou laboratoří, kde jsou výsledky 100%. Bohužel, to ale není levná záležitost. Detekce jedné látky stojí 487,-Kč ( např . detekce marihuany 1X 487,-, detekce marihuana + pervitin 2X 487,- ). K rozboru je zapotřebí lékařská žádanka, kterou může vystavit i praktický lékař. Výsledky jsou cca do 10dní hotovy a zpráva o výsledku je zaslána k lékaři, který žádost vystavil, u něj pak i probíhá úhrada. Vzorek moče + žádost od lékaře je možno donést do laboratoře osobně, pokud jde o mimopražské občany, lze vzorek moče + žádost postat poštou.
Ústřední toxikologická laboratoř
Ke Karlovu 2
areál Dětské kliniky, budova A2, 1.patro
Praha 2
tel : 222 967 188
Pokud byste měli nějaké doplňující dotazy, můžete se na nás opět obrátit. Ať vše dobře dopadne, mějte se hezky.
S pozdravem M.K.