prozba o pomoc
máma
Dobrý den.Muj syn je závislý na pervitynu.Nemá snahu s tím prestat a my s manželem už nevíme co dál.Nejdříve jsme se snažili mu pomoct,byli jsme s ním u nás v K-centru,tam slíbyl že prijde na domluvenou schuzku,nešel,stále se vymlouvá lže.Zaplatili jsme za něho dluhy (přišel o práci a bere jen sociální dávky)doufali jsme že ho to nakopne ale je to čím dál horší.Dál se zadlužuje,prý už má na svědomí i drobné krádeže.Vzala jsem mu klíce od bytu s tím že domů přijít může,ale když budeme doma.Manžel říká že jsem neudělala dobře že jsem ho ještě víc potopila, ale já už jsem s ním mockrát situaci probýrala,vůbec nechce komunikovat nebo slíbyl to co jsem chtěla slyšet jen abych mu dala pokoj.Tři,čtyři dny není doma,nebere telefon,pak prijde,nají se,vykoupe a spi třeba i dva dny.To se stále opakuje.Dcera mi říká že pokud bude syn vědět že může přijít domů jako do hotelu tak se to nezmění a já už opravdu nemám sílu ani finance.Sama jsem ted bez práce a vůbec nejsem schopná si nějakou hledat.Prosím vás poradte mi máme mu opravdu zavřít ty poslední vrátka? Pomůže to?Ale obávám se že skončí jako bezdomovec a nebo ve vězení.Děkuji Jarka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
bohužel, Vaše dcera má pravdu. V těchto případech je největší pomocí, právě nepomoci. Pokud se i přes Vaši snahu pomoc, rozhodl pro život s drogou, ať své rozhodnutí nese se všemi důsledky. Život se závislostí není snadný, bohužel nezasahuje pouze ty, kterých se bezprostředně týká, ale především i ty nejbližší. Pokud synovo užívání přerostly Vaše hranice únosnosti, je dobré, aby to věděl ... někdy právě toto mnohé ,,probere" a donutí se zamyslet nad tím, zda není lepší mít ,,svou postel" a ,,něco v lednici"...
Je, ale naprosto pochopitelné, že právě toto bývají pro rodiče ty nejtěžší situace. Uvedla jste, že jste společně v minulosti navštívili Káčko. Doporučila bych Vám se na Kontaktní centrum opět obrátit. Nabízí mimo jiné i poradenské služby rodinným příslušníkům. Pokud syn prozatím není ve fázi, kdyby on sám byl ochoten odborné pomoci využít, můžete ji využívat Vy. Nejenom, že se poradíte o všem co potřebujete, ale můžete se i dozvědět jak vhodně se synem komunikovat a jak jej třeba lépe motivovat. Také získáte podporu, kterou si zajisté zasloužíte.
Přeji hodně sil a pokud bude třeba, klidně opět napište.
S pozdravem M.K.