info
123
Dobrý den,
tak zacnu zkratkou...je mi 24 a od 16 do 22 let jsem uzival pervitin, prvne pouze nosem a nasledne intravenozne(od 18-i let). V soucasne dobe, jiz s drogami nemam problem. Muj dotaz se tyka spise soucasneho psychickeho stavu...
S drogami jsem prestal sam( a to jsem asi udelal chybu,ale stydel jsem se nekam jit), protoze v poslednich mesicich uzivani jsem po nich mel neprijemne stavy. Vyvrcholilo to toxickou psychozou, kdyz jsem se silne predavkoval u byvale pritelkyne. To jsem si rekl a stop, uz to nezvladam, uz chci prestat a nechci mit uz s temito vecmi cokoliv spolecneho. Vadili mi ostatni drogove zavisli, dealeri a proste vse ostatni, co se drog tykalo. Nemluve o tom, že jsem ztratil skoro vsechny normalni kamarady - tedy az na par vyjimek.
Takze, jsem zacal s domaci odvykackou a k navratu do normalniho zivota(mam docela silnou vuli, kdyz se k necemu rozhodnu), jenze to nebylo tak snadne, jak jsem si myslel. Ze zacatku mi vadili pri normalnim rozhovoru s lidmi ty DVOJSMYSLY, tomu jsem postupem casu prestal venovat pozornost, dale mi nebylo prijemne chodit mezi normalni lidi, protoze kdyz doslo na tema historky z mladi,tak jsem musel mlzit-nemohl jsem rict - hele ja mladi profetoval, ale zajimavych a srandovnich historek ti muzu rict plno :) , ale casem jsem to od teto doby oprostil. Nejvetsim problem bylo co delat ve volnem case, abych zase do toho nespadl zpatky...tak jsem si nasel par starych a hobby a venoval se jim...
ale zpet k dotazu...samozrejme, ze bez leku bych odvykacku nezvladl, tak jsem si obstaral leky co dostavali kamosi se stejnymi problemy a stejnou minulosti. Jmenovite to byla zyprexa, tu jsem vysazoval postupne a pote frontin, ten jsem bral jeste tak pul roku zpatky a ted uz neberu nic. A to bude mozna ten problem, v posledni dobe trpim na deprese, uzkost, ztratu chuti k jidlu(zhubl jsem 10 kg), navic jsem strasne neduverivy, nedokazu se soustredit, nic me nebavi, jsem naladovy,uzkostlivy, zapometlivy, vztahovacny, nemuzu usnout - sem nervozni abych nezaspal rano do prace...temito symptomy trpim docela casto a tady temito jen obcas - nerad se seznamuji s novyma lidma(nemam naladu na lidi) a prijdu si i obcas uz lehce paranoidni(např. se s nekym bavim a obcas me napadaji takovy hovadiny, ze se mi tomu ani nechce veřit, nebo jedu v saline a prijdu si hrozne nejiste) , tak bych rad vyloucil schizofrenii, rozdvojení osobnisti, maniodepresi apod...tak bych vas chtel touto cestou pozadat o nejaky kontakt v Brne, kam se obratit nebo co delat. Preji Hezky zbytek dne.
Dekuji za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Především gratuluji k abstinenci a také oceňuji, že jste se rozhodl napsat. Myslím, že to, že jste dosud nevyhledal nějakou odbornou pomoc, si nevyčítejte. Podařilo se Vám přestat, odstřihl jste se od bývalých známých, našel jste si novou náplň volného času, to jsou nejdůležitější věci. Myslím ale, že poněkud problematické bylo nasazení těch antidepresiv bez předpisu lékaře. Chápu, že jste to dělal s dobrým úmyslem, nechtělo se Vám nikam jít, tak jste zkusil to, co fungovalo známým. Těžko ovšem říct, jestli by Vám lékař po posouzení Vašeho stavu předepsaů zrovna tyto léky, jestli byly pro Vás opravdu indikované, a také těžko říct, i kdyby lékař shledal tyto léky jako pro Vás vhodné, jestli by doporučil stejné dávky a stejný postup vysazení.
Stavy, které popisujete, mohou a nemusí souviset s předchozím užíváním pervitinu, každopádně je ale vnímám jako docela závažné. Pravděpodobně se jedná o depresivní stavy (tomu napovídá ta nechuť k jídlu, nespavost, nedostatek energie, neschopnost se soustředit), které se dají léčit, jednak medikací a jednak nějakou formou psychoterapie (nejlépe využít obojí zároveň), ale bylo by na místě tentokrát skutečně využít odbornou pomoc, aby se pak Vaše potíže do budoucna ještě nehoršily. Můžu Vám doporučit kontakt na psychiatry v Brně, kteří pracují s lidmi, co berou nebo brali drogy, takže nemusíte mít obavy tam zajít a mluvit i o své drogové minulosti. Jako první v pořadí bych zkusila MUDr. Marka z o. s. Podané ruce. Více info najdete na jejich webu www.podaneruce.cz. Držím palce a kdyžtak napište, jak jste dopadl.
Brno, Psychiatrická AT ordinace
Sdružení Podané ruce, o. s.
Hapalova 22, Brno, 621 00
telefon: 541226070, 777916263
MUDr. Ronald Marek
http://www.podaneruce.cz
Brno, Psychiatrická ambulance psychiatrické kliniky
(AT ambulance)
Jihlavská 20, Brno, 625 00
telefon: 532232051
MUDr. Zuzana Hogenbuchová
http://www.fnbrno.cz
Brno, Psychiatrická ambulance
Jugoslávská 13, Brno, 613 00
telefon: 543210848
MUDr. Jana Novotná