Jak přestat brát pervitin ?
Radek
Dobrý den.Zhruba před rokem jsem poprvé vyzkoušel pervitin. .Vždy jsem se od drog držel stranou ale jednou jsem byl na kamarádově oslavě vyhecován at si dám malou čáru.Po dlouhém přesvědčování jsem tu chybu udělal a sjel to nosem.Ze začátku bylo vše snadné,reálné a super.Neviděl jsem na tom nic nebezpečného.Po týdnu jsem si řekl že bych si dal znovu a zavolal jsem klukovi který mi to dal poprvé. 2 dny jsem profetoval a začínal poznávat drogu.Pervitin jsem bral víc a víc.Začaly problémi v práci,nervozita atd.Zjistil jsem že mi brání normálnímu životu a proto jsem si řekl už na to kašlu.Po měsíci apstinence jsem zase začal brát.Věděl jsem že jsem závyslej a chtěl to nějak řešit,ale stres a představy mě donutí si dát zase.Chci zase ten život,kterej jsem měl předtím.Jak to mám zrealizovat? děkuji R.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Radku,
takto to bohužel s drogami chodí. To co pospisujete je standartní stav, proto lidé do závislosti spadají. Uvedl jste, že jste se pokusil sám drohu již nebrat, ale nepodařilo se Vám to déle jak měsíc. Myslím, že nemá smysl se s tím trápit sám a opakovaně ,,selhávat", na Vašem sebevědomí to jistě moc nepřidá.
Doporučila bych Vám, se spojit co nejdříve s nějakým specializovaným zařízením, které je Vám nejblíže a využít odborné pomoci. Nemusíte se ničeho obávat, za prvé nejste jediný, kdo má obdobný problém, za druhé si myslím, že využít pomoci není žádnou ostudou, nýbrž velmi odpovědné řešení problému se závislostí a za třetí, se tím Vaše šance na úspěšné zvládnutí závislosti mnohonásobně zvýší. Jsou různé formy léčby, možná by ve Vašem případě byla dostačující i léčba ambulantní.
Nejlépe uděláte, když navštívíte Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog ( bezplatně, nezávazně, anonymně ), pohovoříte s pracovníkem Káčka a ten po zhodnocení Vaší situace, nabídne a doporučí vhodný typ léčby. Pokud s tím budete souhlasit, může Vám jej pomoci i zprostředkovat. Konečné rozhodnutí se je samozřejmě jen na Vás.
Neuvedl jste odkud jste, takže Vám nemohu doporučit konkrétní zařízení, ale můžete se podívat na www.drogy-info.cz zadat mapu pomoci, kraj, město a kontaktní centrum, zobrazí se Vám veškerá zařízení v celé ČR. Nebo můžete napsat ještě jednou a uvést města, která by připdala v úvahu, velmi rádi Vám kontakty vyhledáme. Tak to zvažte a napište.
S pozdravem M.K.