jak to bude dal
pena
potrboval bych vedet co bude nasledovat kdyz jsem snupal pervitin kazdej celej vikend po dobu 5 let ted uz dva tydny nic ale mam strach ce se ted bude semnou dit

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
na pervitin je závislost především psychická, takže co můžete čekat zcela určitě jsou různé psychické rozlady a nepohody. Rozhodně se Vám vrátí tvz.,,chutě" pervitin opět užít. Někdy jsou tak silné, že lidé, kteří se snaží o obstinenci ,,chutě" nezvládnou a k droze se opakovaně vrací. Proto je myslím dobré vědět, že tvz.,,chutě" jsou pouze stavy, které odejdou stejně tak, jako přišly a je dobré se s nimi trochu ,,poprat"...také je nezbytné, aby jste přestal udržovat kontakt s lidmi jenž pervitin konzumují. To je jeden ze zásadních kroků. Díky ,,kamarádům" se mnozí vrací zcela zbytečně zpět. Také pozor na alkohol a THC, bylo by dobré držet abstinenci od všeho co ovlivňuje vědomí, abyste pervitin neužil např.v opilosti, když přesatnete mít nad sebou kontrolu.
Také je riziko tvz.,,přesmyku" závislosti ( to znamená, že jedna látka na kterou vznikla závislost, se vymění za látku jinou, např. pervitin za alkohol ), takže to v samém výsledku vlastně nic neřeší...
Rozhodně bych Vám doporučila vyhledat nějaké zařízení specializující se na problematiku nelegálních drog a využít odborné pomoci. Zvýšíte tak mnohonásobně šanci na úspěšné zvládnutí. Dozvíte se chybějící informace, naučíte se pracovat se stavy a situacemi, které mohou přijít, získáte podporu. Také je nutno pochopit systém a mechanismus své vlastní závislosti, abyste Vy sám věděl před čím se máte chránit, což s terapeutickoou podporou pochopíte rozhodně snadněji a také rychleji.
Napište nám, která města jsou pro Vás dobře dostupná, můžeme Vám doporučit konkrétní zařízení. Ničeho se nebojte, jsou různé typy léčby, možná by se ve Vašem případě dalo uvažovat i o ambulantním kontaktu. Nebo se můžete podívat na www.drogy-info.cz v mapě pomoci po zadání kraje a města vyhledáte veškerá Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog.
Mějte se hezky, přeji hodně sil ! Pokud budete potřebovat klidně opět napište a můžete i více☺.
Držte se ! S pozdravem Markéta Kordová