pervitin
Dana
Dobrý den, několik dní po vánocích jsem se dozvěděla, že moje dcera je závislá na pervitinu, dle jejího sdělení již rok. Nejdříve to prý začalo jako nevinné šňupání o víkendu a nakonec přešlo v trvalou i.v. aplikaci. Není ochotná spolupracovat s K-centrem v místě bydlíště,ani se mnou, jako s matkou. Doma se přestává postupně zdržovat, ale pokud se objeví, je mi jasné, že její závislost se silně zvyšuje. Prosím, můžete mi sdělit kontakty nebo připadně odkazy na komunitní centra v rámci ČR, kde by se bylo možno - po dohodě s dcerou - léčit? Nemyslím, že výchovný ústav by byl na místě. Děkuji mnohokrát za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
můžete se podívat na www.drogy-info.cz v mapě pomoci neleznete po zadání kraje, města a formy pomoci, veškerá odborná zařízení specializující se na problematiku závislostí v celé ČR. Pokud budete chtít vyhledávat komunity, zadáte kraj, město a terapeutické komunnity.
Pokud je Vám dostupná Praha, můžete využít Vy - jako rodiče bezplatné poradny právě pro blízké osoby uživatelů nelegálních drog www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR ) a tam se poradit, jak by se Vaše dcera, dala např.lépe motivovat k nějaké pozitivnější spolupráci...
Také se můžete podívat na podrobnější informace o terapeutických komunitách, které o.s.SANANIM má k dispozici, vše na www.sananim.cz ( zadat TK Němčice a TK Karlov ).
Podívejte se na odkazy, pokud byste měla nějaké doplńující dotazy, klidně opět napište. Zatím se mějte hezky, přeji hodně sil.
S pozdravem M.K.