Jak poznám závislost?
Jana
Dobrý den,přítelovi je 33.let a mylím si důvodně že má problémy s alkoholem. Denně je schopen vypít několik piv,ale i jiného alkoholu, Ale děje se to většinou pouze s jeho přáteli, Pokud jsme sami, přítel v klidu si koupí domu či jen víno a je klid. Ale pokud přijede k rodičům a je s kamarády, což se s nimi vídá i každý den,tk je vždy na mol. Ten hle týden,to zvládl i 3.dny po sobě. V Práci nemá žádné prblémy, ba naopak,svoji práci odvede vždy,ale po práci zamíří do hospody s kamarády a nezná mez,už to zašlo tk daleko,že je tk opilí,že přespává u rodičů,jelikož nemůže dojet domů. Dříve hrál automaty a velmi pil alkohol,ale což tvrdí,že to omezil Pokud jsem přísná, vydrž to max. 2.dny ale pak uteče do hospody ,nebo si alespon koupí an ty 2.dny víno domů,což sjou třeba i 4.litry co si koupí za jeden den. Nevím,zda-li jsem ukvapená,jelikož můj otec také velmi pil a vím co to dokáže s člověkem uděla,nebo přítel opravdzu potřebuje pomoc. Vymlouvá se že má hodně práce,starostí a podobně a že si s alkoholem odpočine. JEn chci dodat že přítel není absolutně při alkohlu agresivní,pouze krom práce už neplní své závazky Děkuji za odpověd.Jana.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, nelze samozřejmě diagnostikovat takhle po internetu, ale tohle na závislost dosti vypadá. Pokud to takhle trvá delší časové období a problémy postupně narůstají - tak bych soudil, že přítel má vážný problém. Ono taky vypít 4 litry vína - počítám že za večer - to je fakt hodně. Někdo kdo nepije první ligu by po takovém množství vína skončil na metabolické jednotce intenzivní péče. Pokud neváží 180 kg. Také to selhávání v běžném životě je symptomatické. Je jen otázkou času kdy se opije tak, že nebude moci ráno do práce. Nebo kdy v práci mu ráno nechají dýchnout a vyhodí ho rpotože je stále ještě opilý od večera
No, kdyby bylo ještě třeba nějaké rady kontaktu, postěžování si - napište.