Manzel alkoholik?
Eva
Dobry den, vedu posledni mesice boje s manzelem, ktery je dle meho nazoru alkoholik, on je vsak presvedceny, ze neni. Chtela chych Vas proto poprosit o Vas nazor, pripadne o radu. Nepije pravidelne, nechodi kazdy den opily, ale jakmile se naskytne prilezitost, hned se opije. Tou prilezitosti myslim napr. ze se mi rekne, ze jde zkontrolovat auto a kdyz mu volam za 30min kde je, tak sedi v hospode. Nebo mu v praci nalije zakaznik a prijde opily, nebo nez si stacim na navsteve vypit kafe, tak se mezitim s panem domu rychle opije.....nevidi na tom nic spatneho, nic divneho. Mame male dite a spatne to snasim, nenavidim ho za to ( manzela). Kdyz mu duelam scenu, coz mu ji udelam pokazde, tak se sebere a opusti me i maleho. Nebere telefony, neodpovida na sms, nezajem, Vrati se za par dnu, za tyden a ceka, ze se vsechno samo vyresilo. Uvazuji vazne o rozvodu, myslim, ze si ty sceny a opileho tatinka nas syn nezaslouzi.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
určitě máte pravdu, že manžel nějaké problémy s alkoholem má. Rozvod je ale hodně vážné rozhodnutí. Řekl Vám někdy manžel, proč se opíjí? Jestli ho něco trápí, chce na něco zapomenout? Kdy to všechno začlo? Byl takový vždycky?
V tuhle chívli se zdá, že hrajete trochu nepříjemnou a nikam nevedoucí hru. On pije, Vy ho hlídáte, vychováváte. Ani jednomu to není příjemné. Bylo by dobré nastavit nějaký jiný systém, začít spolu komunikovat jinak. Ideální by samozřejmě bylo, kdyby se Vám podařilo s manželem zajít za nějakm odborníkem. Ne s tím, že je alkoholik, ale s tím, že se nemůžete dohodnout na to, jak spolu budete žít. Rozdíl je v tom, že on nebude ten jediný špatný, nebude se hned cítit jako černá ovce. Můžete zkusit vyjednat nějaký kompromis i sami, je to ale obtížnější. Zkoušeli jste něco takového? Byl by k tomu manžel ochotný?