Po 8 letech abstinuji
sashenka
Dobry den, po 8 letech jsem prestala kourit marihuanu,kourila jsem ji prakticky kazdy den,ve´velkem mnozstvi,prechodne jsem take uzivala pervitin,asi jen tak jednou dvakrat za mesic,po dobu 1 roku.Ted jsem prestala kourit travu a najednou mam pocit,ze mi to v hlave nefunguje,tak jako driv.Mam vypadky pozornosti,jakoby nestiham sledovat okoli,ale jen kdyz jsem treba sama venku,porad mam pocit nejistoty,mam strach,ze se mi neco stane...Kdyz se musim soustredit na neco jineho,treba na svoji dceru,tak je mi dobre,ale jakmile jsem sama,mam uzkost,necitim se jista.Cim to je?Myslite,ze jsem si nejak poskodila nervovy system,nebo to prejde?Jinak mi nic neni,ale tohle je opravdu neprijemne.Zacala jsem uzivat doplnky stravy,na podporu mozkove cinnosti,poradte mi prosim co s tim,nebo jak muzu vratit svuj mozek do puvodniho stavu?Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejprve oceňuji, že se Vám podařilo se marihuany po 8 letech zbavit. Příznaky, které popisujete, mohou být běžným následkem dlouhodobého užívání konopných drog a obvykle během pár dní či týdnů spontánně odezní. Pokud by neodezněly nebo se to zhoršovalo, mohlo by se jednak o vážnější problém a asi by bylo na místě vyhledat nějakou odbornou pomoc. Nevím, jak dlouho nyní abstinujete a také nevím, zda jste měla někdy nějaké závažnější psychické obtíže, které se mohly po vysazení marihuany znovu objevit, takže Vám k tomu v tuto chvíli nedokážu říct nic konkrétnějšího. Zkuste kdyžtak napsat znovu, napište, jak je to dlouho, co trávu nekouříte, jestli jste měla v minulosti nějaké psychické trable, kolik Vám je a odkud jste. Případně bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů (psychiatrů, psychoterapeutů), kam byste se mohla obrátit, kdyby obtíže nemizely.
Zatím držím palce.