léčba?
Pinďa
Ahoj, je mi 18 a už třetim rokem experimentuju s různejma drogama, nejdřív to byli různý prášky, houby... ale tak před třičtvrtě rokem jsem začla s ředidlama, dokážu to omezit, tak měsíc vydržim celkem v pohodě, ale když je toho na mě moc, prostě když se na mě nahrne moc problémů, rupnou mi nervy a zase v tom lítám... nejdřív sem myslela, že budu v pohodě, ale mám těsně před maturou a zjistila jsem, že se nedokážu soustředit, často zapomínám, mám šílený okna! Už to takhle dál nechci, chtěla bych se léčit, ale rodina mi to neumožní, když to máma zjistila, dala mi kázání a smetla to ze stolu, jako by nic... poradíte mi jaká je možnost léčby? Moc bych chtěla v klidu dostudovat, jít na vysokou, ale vím, že takhle to nezvládnu! Prosím, pomozte mi!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud již sama abstinenci nezvládnete, dojíždět se od Vás nedá, pak je tedy jediná možnost léčba pobytová. Kontakty jste uvedla, že máte, pokud byste se chtěla podívat na další, můžete zde www.drogy-info.cz v mapě pomoci neleznete po zadání kraje, města a formy pomoci veškerá odborná zařízení specializující se na léčbu závislostí.
Trochu nerozumím tomu, proč Vám rodina léčbu neumožní, obvykle se setkáváme spíše s tím, že dotyčná závislá osoba se léčit nechce a právě rodina tlačí na to, aby dotyčná závislá osoba léčbu nastopila. Nedalo by se tedy o Vašem problému hovořit s někým jiným ?
Co se týče konzumace ředidel, je to velmi riziková skupina drog a při jejich konzumacích se poškozuje velké množství mozkových buněk. Pokud budete v užívání pokračovat, tvz.,,okna" se budou ve stále větší míře objevovat, důsledky tohoto užívání mohou mít zcela nevratné změny. Myslím, že je na čase vše řádně zvážit.
Uvedla jste, že máte před maturitou, ráda byste ve studiu pokračovala, nemyslím si, že by Vám to pod vlivem konzumace různých ředidel mělo jít lépe, spíše naopak.
Pokuste se s matkou ještě pohovořit, nabídnětě ji, že může využít bezplatného poradenství v Kontaktním centru pro uživatele nelegálních drog, která bývají ve všech větších městech ( kontakty také naleznete na www.drohy-info.cz ). Možná by z úst odborníka některé věci vzala jinak.
Mějte se hezky, napište jak to dále s Váma vypadá a jak dopadl pohovor s matkou. Držte se !
S pozdravem Markéta K.