co mám dělat se synem?
DAKO
Mám syna ..21 let...kouří marihuanu a buhví,co ještě...na 1. stupni ZŠ byl naprosto bez problémů,pak jsme se přestěhovali z Prahy na vesnici a on od 6té tř. ZŠ začal být problémový...po ZŠ se dostal ale na střední školu,kde ale bohužel vydržel pouze necelý rok...pak 2x opakování prvního ročníku učiliště (číšník)..v té době už kouřil marihuanu (v dětství mu byla diagnostikována dysleksie,což je prý v kombinaci s marihuanou dost problém).....nevyučil se...pak 2 roky pracoval jako skladník,ale na podzim ho vyhodili (neplnil díky drogám pracovní povinnosti) a od té doby ho máme doma..nic nedělá,neustále sice tvrdí,že si práci shání,ale už mu to ani nevěřím....co nemáme doma v trezoru,to zmizí........párkrát jsem ho už vyhodila z domu,ale jsem pak ještě víc na nervy,než když je doma (jezdí autem poté,co si dá jointa)...teď už máme strach i z případné exekuce,bydlíme v rodinném domě,manžel už je v důchodu...netušíme,jestli má syn někde nějaké dluhy.......nevím,co dál

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
lehká situace to opravdu není. Bohužel, jste neuvedla odkud pocházíte, proto Vám nemohu doporučit konkrétní zařízení. Můžete se podívat na www.drogy-info.cz , v mapě pomoci po zadání kraje a města vyhledat Kontaktní centrum, které je Vám nejblíže. V kontaktních centrech pro uživatele nelegálních drog, lze mimo jiné, využít i bezplatných a nezávazných poradenských služeb pro rodinné příslušníky ( v mnohých případech i anonymně ). V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru poradit se o všem potřebném a o dalších vhodných krocích.
Pokud by Vám byla dostupná Praha, bylo by zcela nejrozumější obrátit se přímo na tuto poradnu :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 739 268 527, 284 824 234
E-mail : ctrnacta@sananim.cz
kontaktní osoba : Mgr.Štěpánka Čtrnáctá
pro více informací www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče )
Pokud byste potřebovala doporučit jiný kontakt, můžete se na nás opět obrátit, postačí napsat vhodné město. Přeji hodně sil !
S pozdravem M.K.