osobni nazor
kidgasd
Dobry den,
rad bych se vas chtel zeptat na vas osobni nazor ohledne uzivani marihuany, jakozto nahrady za alkohol. Abych to upresnil, vsichni jsou zvykli na oslavach, plesech atp. pozivat alkohol ja vsak alkohol chutove nemusim a tak si misto toho radeji obcas zahulim (opravdu jen obcas), ale v ocich ostatnich je clovek jenz si zahuli horsi nez ozralove, pritom ja narozdil od ostatnich pratel a znamich jsem se po trave nikdy nepozvracel a rano nemnel kocovinu a pritom sebavim stejne. V mem dotazu jde tedy hlavne o vas nazor jakozto znalcu drogove problematiky na
obcasne uzivani marihuany a take na to proc si maji lide k teto podle mne stejne ne-li bezpecnejsi droze nez alkohol horsi postoj. Dekuji, pripadnou odpoved mi prosim zaslete na email.
S pozdravem kidgasd

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
shovívavý postoj k alkoholu a naopak odmítavý k marihuaně nejspíš vychází z kulturních a historických základů. Stejně jako je např. v Afganistánu běžné kouření opia, ale pití alkoholu je proti náboženským a kulturním zásadám, u nás je to historicky tak, že alkohol je běžný a všudypřítomný, legální a akceptovaný, naopak marihuana je nelegální, její pěstování a někdy i konzumace jsou postihovány nebo minimálně znepříjemňovány. A také je marihuana ve srovnání s alkoholem v naší kultuře velkou novinkou a okrajovou záležitostí. K tomu se u mnoha lidí pravděpodobně ještě přidávají různé předsudky a nedostatek informací, možná i strach z neznámého.