obava
hanny banny
myslite si,ze existuje odnauceny fetak?Ze dokaze prestat uz na vzdy?Ja jsem prestala kvuli miminku,to vim jiste.Nejsem,si jista,ze kvuli sobe bych to udelala,i ted se bojim dne kdy se budu muset rozhodnout DAT ci NEDAT ?Ziju ted pro sve dite,ale co az bude samostatne,bojim se,ze DROGY budou treba silnejsi..co si o tom myslite?Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Lidí, kteří se dostali z drog a už si nikdy nedali, existuje dost a dost. Není důvod, proč by se to nemělo podařit i Vám. Navíc se Vám už podařilo začít... abstinujete a zatím se Vám to daří. Nevím, jak dlouho jste drogy užívala, jak dlouho nyní neberete... jaká je Vaše sociální situace, zda máte podporu ze strany partnera, rodiny, přátel. Chápu, že je to těžké a že se bojíte, že to nezvládnete, že Vás občas chutě na drogy a vzpomínky pronásledují a že Vám připadá nepředstavitelné, že už si nikdy nevezmete. Ale věřte, že časem tohle všechno bude méně intenzivní a než bude Vaše dítě samostatné, uplyne tolik času, že si na pervitin možná vůbec nevzpomenete. A taky myslím, že jste se rozhodla kvůli sobě, možná kdybyste neměla dítě, tak by to trvalo déle a bylo by to jiné, ale jsou i ženy, které nepřestanou brát, i když jsou těhotné nebo už mají děti. Takže tím, že máte miminko, se to uspíšilo a musela jste nějaké rozhodnutí učinit a udělala jste dobře, že jste začala abstinovat. Nevím, proč by vlastně mělo dojít na situaci, kdy se budete muset rozhodovat, zda si znovu dát nebo nedat? Bojíte se, že Vám někdo nabídne pervitin a Vy podlehnete? Bojíte se, že se sama vydáte pervitin někam shánět? Možná by stálo za to přemýšlet o tom, co udělat proto, aby taková situace nenastala, abyste se cítila silnější odolat tlaku, pokud nastane (že Vám třeba někdo nabídne)... Napadá mě, zda by nebylo od věci využít nějakou odbornou pomoc, kde byste si o tomhle všem mohla s někým promluvit. Existují různá ambulantní a doléčovací centra, kam byste se mohla obrátit. Zkuste to promyslet a kdyžtak znovu napište, já Vám najdu nějaké vhodné kontakty, které by pro Vás byli dosažitelné.
Zatím držím palce.