pervitin
hanny banny
dobry den,chtela bych se zeptat,memu priteli je 37 let a uz dlouho uziva pervitin,nitrozilne,ted je ve vezeni kde k nemu pristup nema,zajimalo by me jestli ma takovyto clovek sanci jeste na normalni zivot,dekuji za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nemyslím, že by bylo vše ztraceno, ale pokud přítel bere dlouhodobě, nitrožilně, je ve výkonu trestu, tak to bude mít dosti složité. Jde hlavně o to, zda on sám chce situaci změnit, jak k tomu přistupuje, jestli uvažoval třeba o nějaké odborné pomoci, léčbě... Nevím, jak dlouho ještě bude ve výkonu trestu, ale napadá mě, že by možná stálo za to kontaktovat nějaké zařízení, které nabízí služby pro (ex) uživatele drog ve vazbě a výkonu trestu. Do některých věznic mají kolegové přístup a mohou klientům nabídnout konzultace, pomoc s přípravou na život po ukončení trestu, pomoc se zprostředkováním nějaké následné léčby a pod. Pokud do některých věznic přístup nemají, je možné se na ně obracet aspoň písemně. Případně se na ně mohou obracet i rodinní příslušníci a blízcí. Mohla bych Vám najít nějaký vhodný kontakt, pokud byste mi napsala, kde přítel ve VTOS je. Případně mohu najít nějaké zařízení, které nabízí poradenství pro rodiny a blízké závislých, doporučit Vám ve Vašem regionu... pokud byste si chtěla popovídat o své situaci a o tom, jak postupovat ve vztahu s přítelem, jak ho podpořit v abstinenci a pod.
Zatím držím palce a kdyžtak znovu napište.