poškrábání
Justýna
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda se mám obavát nějaké nemoci u dcery (14). Nedávno se na základní škole poškrábala o něco, co měl její spolužák v boční kapse kalhot (jen povrchové zčervenání, které asi nekrvácelo), říkla, že tam nosí klíče (dokonce se ptala po hodině, co tam má a ukazoval ji i kapsu, ale všechno neviděla), ale nevím, zda by klíč ji poškrábal přes kalhoty, že je tak ostrý...napadlo mě jestli tam nemohl mít něco jiného, třeba jehlu nebo tak, ale to si taky moc dobře neumím představit, že mezi 13-14 let starými dětmi se rozšiřuje už tak brzy užívání těžkých drog, zvlášť, když žijeme na malém městě, kde se hodně lidí zná. Možná je to moje přílišná obava dceru ochránit před vším...Spolužák vždy chodí slušne oblékany, ve škole s celkem dobrým prospěchem...dcera říkala, že kluci si často dávají propisky, mikrotužky nebo něco takového do kapsáču, když je konec vyučování a už mají sbalené věci a spěchají na oběd.. tak nevím? děkuji za Váš názor.

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
asi by se jednalo o sled velice málo pravděpodobných událostí, pokud by šlo o jehlu... I když pomineme všechny možné pravděpodobné scénáře toho, zda je možné, aby spolužák vaší dcery bral drogy, je nepravděpodobné, že by nosil v kapse nezakrytou jehlu...
Také pravděpodobnost nákazy, obzvláště, pokud rána nekrvácela, je minimální. Nicméně, takto po internetu se nedá dost dobře posoudit míra pravděpodobnosti, že došlo k přenosu nějaké infekce.
Ještě drobnost - právě jsem se zkusil standardním klíčem škrábnout přes látkové kalhoty a jde to. Nekrvácím, ale stopa po klíči je výrazně zarudnutá...
Pokud máte zájem nechat udělat vaší dceři testy, napište, jaké větší město je vám dostupné a nebo se obraťte na svého lékaře.
Pepa Šedivý