Pervitin
Elena
Dobrý den
Můj bratr bere pervitin a z toho přichází o rozum. Žije sám na chalupě. Chtěla bych se zeptat co se s tím dá dělat? Rodiče si neví rady a všechny to moc trápí. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že Váš bratr si užíváním pervitinu přivodil vážné psychické onemocnění. Pravděpodobně půjde o toxickou psychózu, která pokud je neléčena (hlavně pokud člověk nepřestane drogu užívat), může přejít v trvalé psychotické onemocnění. Rozhodně by bylo dobré dostat bratra k lékaři, nejlépe psychiatrovi. Nepíšete moc podrobností, např. čí je zmíněná chata, kde bere bratr peníze, jestli je spokojený, nebo už cítí nějaký problém apod. Tam všude by mohl být určitý prostor pro to, jak ho dostat do odborné péče. Napište prosím víc, případně se můžete s rodiči obrátit osobně na odbornou pomoc. Má to smysl i bez bratra, abyste si ujasnili situaci a zjistitli, co se dá dál dělat.