Nakazeni hiv
ondra
Dobry den nedavno jsem byl night clubu a mel jsem styk ze slecnou,meli jsme ochranu,ale ja jsem mel afty a libal jsem se ni,muzu dostat aids??

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kopíruji Vám informace z webu www.aids-hiv.cz (Národní program boje pro HIV/AIDS, Státní zdravotní ústav): "Jak se virus HIV nepřenáší. (...) Polibkem. Sliny HIV pozitivního sice mohou obsahovat HIV virus, ale ve velmi malém množství. Navíc jsou ve slinách obsaženy látky, které virus ničí. Za ne zcela bezpečné lze ovšem považovat tzv „ hluboké" neboli „francouzské" líbání, kdy může dojít k drobným poraněním v ústech. Přenos HIV viru touto cestou však nebyl nikdy prokázán."
Co se týče sexu s ochranou, předpokládám, že máte na mysli kondom. To je jediná forma antikoncepce, která chrání i před přenosem infekčních chorob, nutno ale říct, že také ne na 100%.
Myslím ale, že riziko přenosu celkově je velmi malé. Ale pokud byste chtěl mít opravdu jistotu, že je vše v pořádku, tak si samozřejmě můžete nechat udělat testy na HIV (a případně jiné infekční choroby). Testy Vám provedou např. u praktického lékaře nebo se můžete obrátit na specializovaná pracoviště, viz http://www.aids-hiv.cz/#06.