Otec a syn
Vlada
Jsem s penězi na dně,nemám nic,mám jen počítač ,který nyní prodávám.Syn nemá už ani ubytovnu.Dnes byl někde na ulici venku,ráno přišel v 6 hod.a nyní spí.Budím ho,že má jít na pracák a on ,že nikam nepujde.Domluvil jsem mu schuzku na 14.hod. a to také nevím jestli tam pujde.Když ho budím tak nadává a je hnusný,potom se uklidní.
Seznámil jsem se s paní od Prahy,má volný byt,který se musí upravit ,dodělat.S tím ,že tam syn zustane a já odjedu do Londýna vyřídit si svoje věci.Já vím ,že to zní šíleně,ale já už nemám jiné řešení,syn nemá kde bydlet,jeho matka ho doma nechce,u moji maminky také bydlet nemuže,je po mozkové mrtvici,já mám doma stále zle,že synovi pomáhám,ale z ulice se už nikdy neodrazí,jsem skutečně na dně
už nevím jak dál.

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
ve vaší situaci je určitě potřeba vyhledat pomoc hlavně pro vás. Opět vám navrhuji obrátit se na poradnu pro rodiče v Praze, nebo vám můžeme vyhledat jiný kontakt. Služby poradny pro rodiče jsou bezplatné.
Pokud jste dospěl do bodu "už nevím jak dál", navíc v kombinaci s dalšími faktory, které uvádíte, je čas na trošku sobecké období. Podle toho, co jste psal, tak váš syn se o sebe v rámci svých možností postará chvilku sám, asi nehrozí nějaká fatální událost, pokud se pokusíte dát dohromady sám sebe. Musíte si uvědomit, že pokud chcete synovi dál pomáhat, musíte být v pohodě hlavně vy! A to v této chvíli evidentně nejste.
Pokud vám uleví vypovídat se, pište dál, klidně každý den, nicméně, není to nic, co by vaše potíže řešilo dlouhodobě. Jste zralý na terapii, o tom nemám žádné pochybnosti. Omlouvám se za poněkud přímější tón odpovědi, nicméně, pokud jste na tom tak, jak popisujete, musíte vyhledat pomoc okamžitě.
Hodně sil a dobré rozhodnutí vám přeje
Pepa Šedivý
Kontakt:
Poradna pro rodiče
Café Therapy, Školská 30
110 00 Praha 1
Telefon: +420 739 268 527
+420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
Email: ctrnacta@sananim.cz