Drogově závyslý manžel
Petra
Dobrý večer,obracím se na Vás,jelikož si dál již nevým rady. Jsem s manželem 5let,máme 5letou holčičku,poslední rok bere pervitin. Poslední měsíc jsem zjistila,že ze šnupání přešel na jehlu. Dalším jeho,snad největším problémem jsou jeho takz.kamarádi. Sama se mu pomoct,už jen kvůli našemu dítěti vím,že smysl nemá,vždy to skončí nadávkami,jeho odchodem a policii. Nemá ŘP,i PŘESTO MIN. 10krát chycen. Prosím,poradte,zda je možné,obrátit se bez jeho souhlasu na léčení apod. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
jestli máte na mysli nedobrovolné léčení závoslosti, pak taková možnost existuje pro případy, kdy dotyčný vážně ohrožuje na zdraví nebo na životě sebe nebo jinou osobu. V praxi se to využívá poměrně málo, i proto, že efektivita takového léčení není moc velká. Účinnější by mohlo být pokusit se s manželem situaci řešit ambulantně, za přítomnosti nějakého odborníka. Aby vůbec získal náhled na to, jak na tom je. Podle toho co píšete je dost pravděpodobné, že s Vámi nikam nebude chtít jít. Nevadí, pak klidně vyhledejte odbornou pomoc sama a poraďte se co dál dělat. Nebudete na to tak osamocená a budete si moci za něčí pomoci urovnat myšlenky a rozmyslet, jaké jsou Vaše priority. Pokud byste potřebovala, napište lokalitu, ráda Vám nějaké kontaky pošlu.