A co dál?
otec a syn
Včera ráno syn opět odešel ,pohádal jsem
se s mojí sestrou,nebot ,sestra synovi vytkla problém,nemoc,kterou syn trpí od narození.Syn se nepříčetně rozkřičel a obvinil mne,že jsem na tento problém sestru upozornil,já jsem mu řekl,aby si toho nevšímal ,že se nic nestalo.Moje bývalá žena ,jeho matka ho za jeho nemoc psychycky a fyzycky týrala.Možná tohle také muže být duvod jeho fetování.Odešel ,mne hodně vynadal,nevěděl jsem co mám dělat,sestře jsem vynadal,nebot syn byl v pohodě ,nefetovat je velice těžké a jakákoli nevhodná reakce na city takového člověka ,muže opět vyvolat protireakci a duvod jít si dát.Syn je venku,má zaplacenou ubytovnu do 8.2.,v čera jsem mu dal 200kč,ráno si přišel pro peníze na cigarety.Nemá na jídlo,nemá opět nikoho,jen kamarády drogy,alkohol.
Já jsem syna dnes do bytu nepustil a řekl jsem mu,že to jak se ke mne chová už nemohu tolerovat,nebot kdykoli nastane sebemenší problém,syn mne nevhodně slovně napadá a stále obvinuje ,z toho jak žije.Já už se cítím tím celým vyčerpán.Přemýšlel jsem žít se synem v jednom bytě,ale dokud bude závislý a nic stím nedělat,bude to stále stejné,nebude mne přispívat vubec na nic a já ho k tomu nedonutím.Jde o to,že mne je 52 let a cítím se už dost vyčerpaně ,zoufale a je možné ,že mne muže jeho jednání položit a třeba stát i život.Někdy si říkám,že by to mohlo být vysvobození,ale na druhou stranu,by on zustal uplně sám.My rodiče dokážeme rozumově pochopit ,že misíme říci STOP,ale citově to já nezvládám,tiše pláču a prosím Boha o sílu,prosím ,aby synovi ukázal cestu.
Syn je nemocný a myslím si ,že již hodně jeho psychyka je narušená.Jsem jediný člověk z rodiny,který se snaží syna neodsoudit,nebot je nemocný,ale také víme,že TYHLE PO.... DROGY muže zastavit jen sam závislý člověk.Je večer ,21 hod.a já myslím na syna a je mne velice těžko.Již 6 let

Odpověděl: Josef Šedivý
Pod kódem 848610 naleznete reakci na vaše dotazy...
K tomuto. Vaše situace je nesmírně těžká. Váš syn je opravdu nemocný a máte pravdu, že léčba je hlavně jeho věcí, jeho rozhodnutím.
Nejlépe mu můžete pomoci rozumnou podporou a hlavně tím, že ho k léčbě budete motivovat. Pokud mluvíte o tom, že rozumově chápete nutnost nechat syna padnout až na dno a nedokážete to udělat, pak možná stojí za to zkusit proniknout dál v tom, proč je to třeba dobrý nápad. Tato obvyklá rada totiž není tak jednoduchá, jak se často interpretuje, osobně si myslím, že je to v dnešní době hodně špatně vysvětlovaný postup.
Je to totiž tak, že k této volbě (pokud je ve vaší situaci aktuální) musíte dospět určitým procesem poznání vy sám. Nestačí jen to, aby vám nějaká autorita řekla, co musíte udělat. Vy hlavně musíte pochopit co a jak máte udělat. A to je dost podstatný rozdíl. Proto vám stále dokola doporučuji vyhledat účinnou terapii. Jinak se z bludného kruhu, ve kterém se nacházíte, nedostanete.
Hodně sil přeje
Pepa Šedivý
Kontakt:
Poradna pro rodiče
Café Therapy, Školská 30
110 00 Praha 1
Telefon: +420 739 268 527
+420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
Email: ctrnacta@sananim.cz