komunita
magdicka
dobry den, bratr je zavisly na pervitinu, vnitrozilne. lecil se nekolikrat ze zavislosti na alkoholu a lehkych drogach.. chteli bysme aby se sel lecit do nektere z komunit, ktere jsou v prirode, na farme apod. ale nevim kde je vyhledat. poradite mi? jeste jeden dotaz. bratr je na tom hodne spatne, krade apod. myslim si ze nezbyva nic jineho nez nasilim ho donutit. je to mozne? existuje nejaky zpusob jak ho donutit kdyz on sam uz ani nevi co chce?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
léčba drogové závislosti je záležitostí dobrovolnou a je založena na motivaci a především spolupráci závislé osoby.
Před nástupem do komunity je podmíněn pobyt na detoxifikační jednotce. Detox, nástup do léčebny či komunity zprostředkovávají Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, jsou ve všech větších městech. Vzhledem k nízké kapacitě komunit, je nutno právě za pomoci K-center být zařazen to tvz.pořadníku, která vedou Káčka v patrnosti.
Neuvedla jste odkud pocházíte. Zda-li je Vám dostupná Praha, můžete využít těchto kontaktů www.sananim.cz ( zadat Kontaktní centrum KC ), pro větší informovanost o komunitách též www.sananim.cz ( zadat TK Karlov a TK Němčice ).
Tím, že bratr motivovaný není, doporučila bych nejdříve rodičům nebo můžete i Vy, se spojit s tímto zařízením, které se specializuje právě na práci s rodiči závislých osob www.sananim.cz ( zadad poradna pro rodiče PPR ), můžete se zde poradit jak vhodně komunikovat s bratrem a jak jej třeba lépe motivovat, aby i on sám odborné pomoci využil.
Pokud Praha dostupná není, můžete i tak využít možnosti léčby v těchto komunitách, v případě, že by bratr souhlasil. Také se můžete podívat na www.drogy-info.cz dle příslušného kraje, města vyhledat v mapě pomoci Kontaktní centrum, které je Vám nejblíže a tam využít poradneství ( bezplatné, nezávazné a lze i anonymní ) pro rodinné příslušníky. V případě potřeby pracovník Káčka pomůže zpostředkovat vše další co s nástupem na detox a léčbu souvisí.
Pokud by Vás ještě něco zajímalo, můžete opět napsat. Když budete mít chuť, napište jak to s bratrem vypadá. Přeji hodně štěstí !
S pozdravem Markéta K.