marihuana a něco k tomu
bambulka
Dobrý den můj syn 24 kouří asi 10 let marihuanu, říká, že to je normální, že to nic není ani závislost. Já si však myslím, že to je závislost a že si k tomu dává ještě něco jiného, ale co, to nevím. Dcera mi řekla, že ho slyšela jak mluví s kámošem o nějaký kouli, ale, že neví co to je. Občas se mu klepou ruce, je podrážděný a ospalý a pořád posmrkává,jako by mu teklo z nosu, ale rýmu nemá. Když po něm chci aby s tím přestal, vysměje se mi, že jiní chlastaj a on, že si holt občas zakouří a aby to nebylo vidět nakape si do očí kapky Visin. Neustále je na kontě v mínuse, přesto že si vydělá v průměru kolem 30. tis.Nevím co s tím, řikám si, že si toho nebudu všímat, ale pořád to mám v hlavě a jedno mi to není. Trápí mě, že nemá žádné cíle a žije prostě jenom ze dne na den. Jak ho mám přimět, aby si připustil, že něco není v pořádku?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
syn je již plnoletý, odpovědnost za své chování nese sám. Pokud to, jak se svým životem nakládá nevnímá jako problém, těžko pak na něm bude sám ochotný něco měnit. Bohužel, asi Vás moc nepotěším, ale v tuto chvíli nemůžete nic moc dělat. Léčba drogové závislosti je záležitostí dobrovolnou, je především založena na motivaci a spolupráci závislé osoby.
Umím si předsatvit, že pro Vás to musí být těžké. Doporučila bych Vám spojit se s poradnou pro rodiče či Kontaktním centrem, které též nabízí poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám ( nezávazně a bezplatně ). Neuvedla jste žádné město, nemohu Vám tedy doporučit konkrétní zařízení. Ale můžete se podívat na www.drogy-info.cz dle přískušného kraje, města naleznete v mapě pomoci Kontaktní centrum, které je Vám nejblíže.
Nebojte se poradenství využít, plno rodičů má podobné potíže. Můžete se poradit jak vhodně komunikovat se synem, jaká nastavit pravidla ( zda žije ve společné domácnosti ) a také jak ho lépe motivovat, aby i on sám třeba někdy v budoucnu odborné pomoci využil. To, že ji odmítá dnes, neznamená, že to tak bude vždycky.
Mějte se hezky, přeji hodně sil ! Pokud budete mít chuť, můžete napsat jak se dál situace vyvíjí.
S pozdravem Markéta K.