Terapeutický pobyt pro mladistvé
alistera
Dobrý den,
stav: denní používání marihuany možná i jiných drog, krádeže doma, agresivita, propadání ve škole, zatím občasné absence ve škole.
zajímá mě proces, na jehož základě je člověk přijmutý do terapeutické skupiny. Jedna se o muže 17 let. Vyrozumněla jsem, ze nejdříve je nutný detox a potom se přijímá do skupiny na základě doporučení dětského lékaře či sociálky nebo rodiče? Zajímá mě také pokud se dotyčný nechce léčit dobrovolně a je mu 17 let, zda existují donucovací prostředky , jak ho dostat na detox a následně do terapeutické skupiny.Situace začíná být neúnosná
děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
jelikož toto zpravidla nebýbají úplně snadné situace a váže se k nim mnoho, co je zapotřebí vědět a osobně probrat, bylo zcela nejlepší, kdybyste navštívili nějaké zabývající se zařízení touto problematikou. Neuvedl/a jste odkud pocházíte. Pokud je Vám dostupná Praha, doporučila bych Vám, obrátit se na poradnu pro rodiče, kterou provozuje o.s.SANANIM ( stejná organizace provozující tuto poradnu ), kontakt uvedu níže.
V případě, že Praha v dostupnosti není, můžete se podívat na www.drogy-info.cz, dle příslušného kraje, města v mapě pomoci - vyhledat Kontaktní centrum, které je Vám nejblíže. K-centra nabízí mimo jiné, i bezplatné a nezávazné poradenské služby pro rodinné příslušníky. Můžete se osobně a více konkrétněji poradit, jak postupovat dále. Pracovník K-centra by Vám i pomohl zprostředkovat vše potřebné ( detox, léčbu ).
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Více podrobností naleznete na www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR ). Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na konzultaci je třeba se nejdříve během provozní doby ( Po až Pá 9.00 - 19.00 ) objednat. Veškeré služby jsou bezplatné.
Mějte se hezky. Ať vše dobře dopadne !
S pozdravem Markéta K.