Těhotenství
000
Děkuji za odpověď. Jsem z Českých Budějovic, teda z okolí, ale mám to tam jen kousek. na opiu jsem už hodně dlouho už 5 let, samozřejmně, že finanční náklady jsou nulové, tedy pokud si člověk nedělá zásoby, lidi jako my si je dělat bohužel musejí. Pane bože mě to tak se...., že sme si tak pohnojili život. Já sem takovej d...., přitom mi to vůbec nedělalo dobře ze začátku teď je to už průser. Já už mám za sebou nějakou drogovou minulost, začalo to perníkem, po dvou letech jsem z něj vyšel, pak heroinem z toho jsme se dostali, ale nic nemá na to s porovnáním opia. Ty bolesti jsou neskutečně intenzivní. Ale co znám lidi co jsou na s, neznaj prej nic horšího na abstinenci. Tak Vás tedy chci poprosit o ten kontakt ta anbulantní léčba se mi zdá v naší situaci zatim to nejlepší. Děkuji, jste moc hodní, že se snažíte pomoc lidem, kteří si zato můžou samy

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Mohla bych Vám doporučit Substituční centrum o. s. Prevent v ČB. Poskytují jak metadonovou léčbu, tak substituci Subutexem a Suboxonem. Myslím, že by bylo asi nejlepší tam zavolat, domluvit si schůzku a probrat situaci. Doporučili by Vám, co by bylo v dané situaci nejlepší. Metadon se pro Vás nehodí, neb předpokládá denní dojíždění a také se vesměs nepředepisuje lidem, kteří chtějí jen krátkodobou substituci a postupné vysazení. Ideální by byla asi substituce Suboxonem, kdy v SC požadují docházku 2x týdně. Pokud by pro Vás nebylo možné splnit jejich podmínky přijetí a docházky, tak by Vám doufám doporučili jiného specialistu v ČB (např. AT ambulanci nebo některou z psychiatrických ambulancí). Každopádně byste v rámci konzultace mohli ujasnit, jak na to, abyste udělali ten první krok a pak uvidíte, co z toho vyplyne. Kolegy z o. s. Prevent a mohu doporučit. Níže uvádím kontakt (více info najdete i na jejich webu) a pro jistotu i kontakt další, kam by bylo možné se obrátit:
České Budějovice, Substituční centrum
o. s. Prevent
Matice školské 17, České Budějovice, 370 01
telefon: 387730459, 607878434
Mgr. Lenka Moravcová
http://www.os-prevent.cz
České Budějovice, AT ambulance při psychiatrickém oddělení
Nemocnice České Budějovice, a. s.
B. Němcové 585/54, České Budějovice, 370 01
telefon: 387878732
Dr. Dana Dvořáková
http://www.nemcb.cz
Jinak přeji hodně štěstí. Snažíme se pomoct lidem, kteří se dostali do potíží kvůli drogám. Jestli si za to kdo může sám nebo ne, je docela složitá otázka. Hlavní je, že s tím chcete něco dělat a že se to dá léčit.