Marihuana x alkohol
A
Dobry den,
prosim, mohli byste mi napsat nezadouci ucinky uzivani marihuany, myslim tim zdravotni rizika (pri obcasnem uzivani - parkrat rocne), versus obcasne uzivani alkoholu?
Take pozitivni ucinky marihuany na lidsky organismus, jsou-li nejake?
Dekuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud Vám jde pouze o zdravotní rizika, pak občasné užívání marihuany zatěžuje především plíce (stejně jako cigarety), do určité míry i játra, přes která se odbourávají veškeré toxické látky v těle. Alkohol zatěžuje především ta játra. Opravdu ale hodně záleží na tom, o jak časté užití jde. Pokud je člověk zdravý a kouří nebo pije párkrát ročně, jsou zdravotní dopady minimální. Rizikem marihuany mohou být ještě psychické potíže, způsobené její konzumací. Velkým rizikem je pro lidi, kteří trpí nějakým psychickým onemocněním, případně k tomu mají rodinné dispozice. Pak mohou problémy začít i po pár konzumacích. Většinou se ale objevují až po delší době a častém kouření.
Co se týče pozitivních účinků na organismus, pak na zdravého člověka opět žádné velké nejsou. Marihuana v různých formách mívá dobré účinky při některých vážných onemocněních.