co s tím?
babka
Dobrý večer,chtěla bych se zeptat jak pomoci mé dceři.Momentálně je na léčení(pervitin a automaty) a já se starám o jejího 2 letého syna. Dcera i s vnukem bydlí 1,5 roku u nás ,ale stále se stýká s otcem dítěte, který má stejný problém jako ona,ale s tím rozdílem,že on se neléčí. Nyní za ní byl na návštěvě a dcera se chce hned po návrátu odstěhovat za ním. On zatím bydlí u své sestry,která mu odebírá veškeré peníze,aby je hned neprofetoval a neprohrál,takže nikdo ani neví,jak to bude až ty peníze dostane,aby sehnal nějaké bydlení. Mám velké obavy,protože ,když spolu bydleli,ještě než se vrátila domů,tak vše co měli v bytě skončilo v zástávarně,nadělali spoustu dluhů,on zastavil své babičce byt atd. Je toho strašně moc co toho stihli napáchat. Když se dcera vrátila domů,tak jsme dvakrát našli vnuka samotného doma. Naštěstí jsme pokaždé přijeli z práce dřív,takže se nic nestalo,ale co kdyby jsme nepřijeli, v jednom případě jsme ho slyšeli plakat už před domem.Bůh ví kolikrát zůstával doma sám dokud bydleli spolu. Takže se musím přiznat,že s jejího stěhování za ním nejsem nadšená. Ostatně i na léčení odjela jen proto,že už se nedalo vydržet to jak vyvádí a řekla jsem jí,že to musí řešit,jinak půjdu na sociálku a budu chtít vnuka do péče. No a do toho přišel on s tím,že jí podporuje v léčbě ,a že on bude čistý také,a že budou bydlet spolu atd. Jak vysvětlit dceři,aby se neunáhlila ,a aby chvíli počkala,jestli bude on opravdu fungovat tak jak slibuje. Nicméně ona také nemá vyhráno,protože vůbec nevíme jak na tom bude ona až se vrátí. Musím být úpřímná a říci,že mám velké obavy vnuka ,aby nemusel žít v nějakých hrozných podmínkách jen proto,že jeho máma stále věří ve velkou a nesmrtelnou lásku. Z mého pohledu je ten vztah špatný a nikam nevedocí. Co s tím?

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
čeká vás hodně nelehkých voleb... Pokud vaše dcera podstupuje léčbu a zároveň má v úmyslu vrátit se po jejím skončení k partnerovi, který je stále uživatelem návykových látek, je něco špatně... Z vašeho dotazu mám pocit, že vám jde především o dobro vašeho vnuka. Myslím, že nápad se svěřením vnuka do vaší péče není vůbec špatný, zvláště, pokud se o něj už teď skutečně staráte... Celé to ale má spostu ALE:
Je třeba zvážit, jaký by to mělo dopad na léčbu vaší dcery a na váš vzájemný vztah. Nevím, kde se vaše dcera léčí, ale určitě by se na tom dalo spolupracovat společně s jejími terapeuty. Špatný výsledek by byl, pokud by to vaše dcera brala jako útok proti vlastní osobě...
Napiše kdyžtak, v jaké zařízení se vaše dcera léčí a pokuste se zamyslet nad tím, jak moc velké pochpení by měla pro tento krok... Pak to můžeme ještě zvážit...
Díky a hodně sil přeje
Pepa Šedivý