Prosím o radu, jak postupovat
Lucie
Dobrý den,
moc Vás prosím o radu. Můj 16ti letý syn údajně bere pervitin. Proč údajně? Vím to jen z doslechu, respektivě maminka synovýho kamaráda nahlédla svému synovi do facebooku a tam se psalo o mém synovi a braní pervitinu a také o tom, že,,dluží kam se podívá,,. Se synem jsem o tom mluvila a absolutně popírá jakoukoli účast na braní drog, či nějakému dluhu. Já sama jsem párkrát zpozorovala trochu zarudlé oči, což jsem přičítala venkovnímu počasí... Nic méně synovi jsem řekla, že proběhne test. On sám se k testování staví velmi odmítavě. Vzhledem k tomu, že testy nejsou běžně v lékárnách k dostání, budu ho mít až dnes. Se synem jsem vše řešila v pátek, čili už je to téměř čtvrtý den. Na internetu jsem se dočetla, že v moči pervitin vydrží 1 až 5 dní, takže se může stát, že test nyní bude negativní. Jak postupovat dál, aby se nic nezanedbalo? Tím, že test bude negativní, tím nemám zaručeno, že syn v tom nelítá. Mám o něj velký strach a nevím co dál. Prosím poradíte mi co dělat, jak postupovat? Předem moc děkuji za rady. Lucie

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lucie,
nejlépe bude, když se obrátíte na kolegyni ( kontakt níže ), která se specializuje na práci s rodiči závislých osob. V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru probrat veškeré Vaše pochybnosti a poradit se o dalším vhodném postupu. I vzhledem k nízkému věku syna, se mi toto jeví jako nejrozumější.
Co se týče testování. Rozhodně se nejdříve, než-li syna otestujete, spojte s poradnou a vše proberte. Samotné testování zase tolik neřeší, pouze Vám vypoví, zda byla v posledních dnech užita konkrétní droga, neřekne Vám to nic o situaci jako takové, celkově. Také je myslím dobré, být připravena na obě možné varianty výsledku testu. Což v poradně máte prostor probrat a připravit se vše, co s tím souvisí.
Detekce PERVITIN :
MOČ = rozmezí 1 - 21 dní ( závisí především na intenzitě předešlé konzumace, na kvalitě drogy a na organismu, jak dalece je schopen, se s tímto procesem vypořádat. Proto nelze nikdy s přesností předem říci, kdo kdy bude již beze stop, je to vždy velmi individuální ). Při občasném užití je detekce možná cca do týdne.
KREV = 1 - 3 dny
SLINY = totožná jako u krve
( orientační údaje poskytnuty ústřední toxikologickou laboratoří Praha )
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 739 268 527, 284 824 234
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
více info na www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR )
Provozní doba poradny je PO až PÁ 9.00 - 19.00, je třeba se nejdříve objednat na konzultaci. Veškeré poradenství je bezplatné. Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části.
Budu Vám držet palce ať vše dobře dopadne. Pokud budete mít náladu, můžete napsat, jak jste pochodili.
Mějte se hezky a držte se !
S pozdravem Markéta Kordová