závislost bratra
slunečnice
Dobrý den,
mám bratra, který je závislý na drogách – heroinu a pervitinu, podávaných nitrožilně. Jak dlouho drogy pravidelně užívá, neumím odhadnout, možná tak 1 – 2 roky.
V říjnu 2010 ukončil studium, nastoupil do zaměstání, které si nebyl schopen udržet a krátce po Novém roce ve zkušební době zaměstnavatel ukončil pracovní poměr. Bratr si jinou práci nehledá, pouze tvrdí, že ano. Nejspíše ani není veden na úřadě práce, i když je mu neustále připomínáno, aby se zaregistroval. Bratr bydlí u táty, ale domů se několik dní nevrací a čas tráví s partou drogově závislých. Když je v jejich přítomnosti, je telefonem nedostupný. Nyní jsme zjistili, že má i dluhy.
Chtěla jsem Vás požádat o radu: V případě, že by bratr souhlasil s léčbou, jaký druh léčby by byl v tomto případě nejúčinnější, co vše by bylo zapotřebí zařídit k nástupu léčby a kontakt na nejbližší léčebné zařízení - žijeme v Sušici okres Klatovy.
Velmi Vám děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
nejlépe by bylo, vyhledat Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog, které je Vám nejbíže a využít bezplatného poradenství, které K-centra poskytují rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám.
Můžete se zde dozvědět potřebné informace, poradit se jak vhodně dále s bratrem komunikovat a jak jej třeba i lépe motivovat k jeho osobní návštěvě zařízení. Pokud by bratr posléze s léčbou souhlasil, Kontaktní centrum další záležitosti pomůže zprostředkovat ( nástup na detox a následně léčbu samotnou ). Seznam Kontaktních centech a kontakty naleznete zde www.drogy-info.cz zadat mapu pomoci, kraj Klatovy a město, které máte nejblíže.
Mějte se hezky, budeme držet palce, aby se vše zdárně vyřešilo. Pokud bude třeba, můžete opět napsat.
S pozdravem M.K.