Otec a syn
Vlada
Je vecer 28.ledna.Citim se vuci synovi provinile.Byli jsme dnes domluveny,ze sesyn pujde zeptat na praci a ja pujdu s nim.Syna nevzali.Chteli jsme jet na pracovni urad ,aby se syn zaregistroval .Sli jsme na polivku a potom na zastavku na trolejbus,ze pojedeme na pracak.Rikam synovi,ze uz nemam penize,ze si musi najit nejakou brigadu,on zacal mluvit
o me praci,kdy dostanu ja zaplaceno.
Dost mne to opet vytocilo a vyjel jsem na nej,ze mne jeho fetovani dostalo do krize,on samozrejme oponoval,ze to neni pravda a ja propadl emoci a hodne jsem mu vynadal a rekl mu,aby jel na pracak sam.Bylo asi 12hod.Je vecer a syn se neukazal a ja nyni vim,ze jsem to podelal.Snazil se spolupracovat a ja mel v sobe moji bezmocnost potlacit a na pracak s nim jet.Moc mne to nyni mrzi,protoze nyni nevim ,jestli jsem mu neublizil.Dlouho mne trvalo s nim udrzet nejaky rozumny kontakt,myslim si,ze jsem ma dal duvod ,aby sel a vzal si drogu.Vycitam si to hodne.Cekam co bude dal.

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
asi začnu tím, že důvod, proč vzít drogu, si váš syn našel sám. Je velice těžké, zvlášť pro otce, který má svého syna rád, připustit, že se mohl změnit. Nicméně, to co tu popisujete, je názorná ukázka manipulace z jeho strany. Možná to teď nevidíte a dojde vám to až časem, ale váš syn bere drogy kvůli sobě, ne proto, že mu k tomu dáváte důvody tím, že chcete, aby se postavil na vlastní nohy.
K vaším předchozím příspěvkům - je vidět, že se doopravdy upřímně snažíte synovi pomoci. Ale opravdu se zkuste také zamyslet nad tím, kdo pomáhá vám? Nemůžete do syna pořád jen investovat svojí energii a nikde ji nečerpat. To by brzy skončilo špatně... Kontakt na poradnu jsem vám psall, vyhovuje vám Praha?
Hodně sil přeje
Pepa Šedivý