Markétě
hope
Zdravím Vás, 10.11.2010 jsem Vám psala dotaz, resp.zpověd, neumím najít kod. Chci vás poinformovat o vývoji - včera Kristýna nastoupila na detox do Plzně.Dobrovolně, chtěla sama.
Na doporučení kamarádky jsem kontaktovala PL Červený dvůr, kam by poté nastoupila.Zkusíme jí pomoci.Věříme a doufáme. Vyjde to někomu na poprvé? Pročítám příspěvky zde i jinde a nezdá se to nemožné...Co myslíte Vy? Nechci si nic namlouvat,ale pokud ona jako většinu problémů označuje rozvod nás, svých rodičů, pak by jí právě rodina ,tím myslím sebe, babču, tetu a strejdu, které má ráda, mohla pomoci to zvládnout ne? Doted žila dost odříznutá od nás a pochopila, že noví kamarádi jí vždycky přinesli jen problémy...Děkuji za odpo a pokud mi budete chtít vlít do žil sílu a optimismus, tak prosím...:-)
nemůžu být pořád za hrdinu...Dana

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Dano,
předem děkujeme za info jak se situace s dcerou nadále vyvíjí. To, že sama chtěla nastoupit na detox a dál souhlasí s navazující léčbou, je víc než skvělé, mám radost.
Tážete se, zda se to může povést na poprvé. Toto jsou vždy tak moc individuální záležitosti, že to nelze nikdy předem určit. Někdy je cesta k trvalé abstinenci pravda trochu složitější a vede přes ,,zakopnutí", leckdy ale postačí jedna léčba, doléčování a dotyčná osoba funfuje obstojně v dalším životě bez drog. Vše záleží především na ni, na tom jak moc je motivována a ochotna spolupracovat. Někdy bývají velkým problémem ,,kamarádi" - pokud ona již teď ví, že ji přiváděli pouze do potíží, myslím, že je vše na dobré cestě.
Určitě má ve Vás velkou oporu, není ale žádnou ostudou nebýt stále za ,,hrdinu" - jak jste moc hezky napsala. Rozhodně bych doporučila být v kontaktu v léčebným zařízením, tedy v tomto případě PL Červený Dvůr, spolupracovat během léčby, můžete se účastnit rodinných sezení a dozvědět se vše potřebné co s touto problematikou úzce souvisí.
Dostat se s drog sice snadné není, ale není to nemožné. Rozhodně dnes již existuje plno lidí, kterým se to podařilo a dnes žijí svoje životy plnohodnotně, bez drog. Můžete se to podařit i Vaší dceři, myslím, že má proto ty nejlepší předpoklady.
Mějte se hezky, přeji dceři hodně sil, Vám trpělivost a pokud bude třeba, můžete zase napsat.
S pozdravem Markéta Kordová