Antikoncepce x drogy
Zuzi
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda mají drogy (LSD, marihuana, mephedrone, poppers(amylnitrit), euphoria, muchomůrky) vliv na účinnost hormonální antikoncepce. Beru tablety Lindynette, pokud to pomůže. LSD jsem měla před třemi měsíci, muchomůrky a mephedrone před měsícem, marihuanu minulý týden a poppers dnes. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle dostupných informací tyto drogy neovlivňují účinnost hormonální antikoncepce. Problém bývá spíše v tom, že si pod vlivem drog zapomenete pilulku vzít. Také je dobré mít na paměti (zvláště právě v případě, že se pohybujete mezi lidmi, kteří užívají drogy), že hormonální antikoncepce Vás nechrání před pohlavními chorobami. No a samozřejmě ty drogy, se kterými experimentujete, mají i jiná rizika než vliv na účinek HA. Zejména bych byla opatrná s těmi halucinogeny - LSD a muchomůrky... Tak na sebe dávejte pozor.