nevím
Matej
Dobry den.Potřeboval bych poradit jestli nevite něco o zavislosti na marihuaně?nevím jestli to sem patří,ale trpím pocity ze je cely svet na nic,o nic nemam zájem,jen sedim doma,socialni vztahy z lidma jsou na bodu mrazu,sem podražděnéj až agresivni,ale jen to dusim v sobe a sem toho plný.Je mi 23 a 9 let kouřím marihuanu a z toho 5 let denne,uz si bez toho nedokážu představit život a nedej bože když nic nemam...Vím že sem asi zavisly,ale nejde přestat,i když chci,takže muj dotaz je jestli to mužu mit jen z marihuany a nebo trpím depresema?nevim jestli jit k psychiatrovi nebo na detox.Děkuji Matěj S.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Matěji,
pokud Vaše potíže souvisí s dlouhodobým užívání THC ( což je možné ) nebo zda jste měl k depresím dispozice již v minulosti a řešil je právě útěkem k marihuaně, já takto přes internet nepoznám. K objektivnímu posouzení je třeba především osobní kontakt a pohovor, nejlépe s lékařem - psychiatrem, specializující se právě na problematiku závislostí. Netuším zda je Vám dostupná Praha, pokud ano, můžete se obrátit sem :
Specializovnaé služby CASAS, o.s. SANANIM
Spálená 12
Praha 1
tel : 222 924 245
e-mail : cadas@sananim.cz
MUDr. Jakub Minařík
www.sananim.cz ( pro více info zadat CADAS )
Co se týče závislosti, na svou otázku jste si vlastně již odpověděl sám. Konzumace cca 9 let opravdu není zrovna málo a sám jste uvedl, že vysadit se Vám trávu nedaří, s největší pravděpodobností tedy závislí jste. Pokud byste nebyl, neměl byste problém s tím marihuanu neužívat. Ptoto by asi nebylo od věci začít vše řešit, čím dříve, tím lépe.
Jestli nemáte Prahu dostupnou, můžete zde www.drogy-info.cz vyhledat v mapě pomoci dle příslušného kraje, města a formy pomoci, vhodné odborné zařízení, které je Vám nejblíže.
Pokud budete mít další doplňující dotazy, můžete se na nás opět obrátit. Když budete mít chuť, můžete napsat jak jste pochodil a jak se Vám daří.
Mějte se hezky, přeji hodně sil.
Markéta Kordová