pro Báru Orlíkovou
Petra
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši odpověď na můj dotaz (číslo uvádím ve skryté poznámce). Mrazí mě ještě teď. Máte pravdu, že se jedná o nákladnou aktivitu, ale paradoxně \"bohužel\" si jí zatím pořád ještě můžu dovolit. Pokud jde o to, jestli si něčeho na mě všimla, nebo nevšimla rodina, je to vlastně hrozné, ale doposud nikdo nic zvláštního nepostřehl. Ale v tom ostatním jste se trefila přímo do černého - největší strach mám právě z toho, že moje jednání má zásadní vliv na moje děti. Velmi se snažím, aby to tak nebylo, ale jsem dost soudná na to, abych uznala, že to v mé situaci prostě není stoprocentně možné. Strašně ráda bych to napravila, jen vůbec nevím jak. Mám všechny pozitivní motivace světa, i osobní odhodlání, ale nemůžu počítat s podporou rodiny, musím to zvládnout sama. Nebylo by možné dojednat si osobní konzultaci přímo s Vámi? (když už jsem se Vám totiž svěřila...).
Děkuji, P.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Chápu, že to pro Vás musí být dost náročné a rozumím i tomu, že to chcete zvládnout sama bez toho, aby byla o Vašem problému informovaná rodina. Uvidíte, jak to půjde. Mě napadá, že by možná pomohlo, kdyby se o tom dozvěděl aspoň manžel, nedokážu si moc představit, jak bude Váš vztah fungovat, když Vy se budete snažit o abstinenci, nejspíš se budete potýkat s řadou potíží, a on by o ničem nevěděl... ale je to samozřejmě na Vás. Bohužel není možné se domluvit na setkání přímo se mnou, já pracuji pouze v rámci této Drogové poradny přes internet a nejsem zaměstnanec žádného zařízení, které poskytuje osobní poradenství ani nemám žádnou svojí praxi. Pokud jste z Prahy, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů z Denního stacionáře SANANIM, kde nabízejí ambulantní poradenské služby a mimo jiné se zaměřují i na klientky těhotné a matky s dětmi. Takže to si myslím, že by pro Vás bylo ideální. Služby poskytují bezplatně a možno i anonymně, takže byste se nemusela obávat, že by se informace dostaly někam, kam nemají. Což by se tedy nedostaly, ani když byste vystupovala pod svým jménem, ale pro Váš klid uvádím, že je zde i možnost jít tam anonymně. Můžete si tam domluvit schůzku, poradit se, zhodnotit situaci a s někým z odborníků stanovit, jaký postup by byl ve Vašem případě nejvhodnější. Níže posílám kontakt, můžete se obrátit na dr. Ilonu Preslovou, která stacionář vede a která je zkušená v práci s klientkami, které mají děti a podobný problém jako Vy. Osobně ji znám a myslím, že Vám ji můžu jen doporučit.
Jestli nejste z Prahy, tak napište, odkud jste a já se Vám pokusím dohledat kontakty ve Vašem regionu.
Zatím držím moc palce a nevzdávejte to, nebude to jistě jednoduché, ale půjde to. Motivaci máte, a to je nejdůležitější.
Denní stacionář
o. s. SANANIM
Janovského 26, 170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Email: stacionar@sananim.cz
GSM: +420 605 212 175
PhDr. Ilona Preslová
www.sananim.cz