zavislost
mirec
Kamarad casto kouri hasis,nekdy jej kombinuje s alkoholem a praskama xanax.pokud nepije,miva caste deprese a uziva ve velkych davkach xanax.Ctela bych se zeptat,jak velky vliv tyhlety kombinace maji na celkovou zmenu osobnosti.Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o kamaráda obavy. Kamarád zřejmě trpí psychickými potížemi, které se rozhodl mírnit hašišem, alkoholem a lékem Xanax. Což samozřejmě není zrovna nejlepší řešení. Počítám, že Xanax nemá předepsaný od lékaře, popřípadě ho užívá v nadměrných dávkách. Spíš než o vliv na "celkovou změnu osobnosti" bude mít zanedlouho problém s rozvojem závislosti, pokud už k němu nedošlo, a to zejména na tom Xanaxu. Jedná se o lék ze skupiny benzodiazepinů, které jsou pouze na předpis a mají velký návykový potenciál...  Nevím, kolik je kamarádovi let, jak dlouho tenhle problém trvá, zda někdy využil nějakou odbornou pomoc... Určitě by bylo lepší, pokud by psychické potíže (pravděpodobně depresivní nebo úzkostné stavy) řešil s odborníkem, protože tím, že bude kouřit hašiš, pít a brát nekontrolovaně návykové léky, se to nevyřeší, ale potíže se budou násobit. Nevím, zda jste s ním třeba o tom někdy nemluvila, jak by se kamarád stavěl k tomu, že by zašel za psychiatrem/psychoterapeutem... Pokud by bylo potřeba, mohla bych Vám najít i vhodné kontakty, pokud bych o kamarádovi měla víc informací (věk, region, odkud je a doba, po kterou jeho problémy trvají a užívá drogy/léky/alkohol) a on by měl o to zájem.