Beznaděj
Alex
Dobrý večer,měl bych pár dotazů.Užíval jsem pervitin zhruba 2 roky,pravidelně pouze nosem,kouřil jsem trávu do toho, všechno celkem bez problému.Ale poté co jsem přestal užívat perník,jse nepoznávám..Nedokáži se zapojit do komunikace v kolektivu ,raději mlčím,jakobych měl strach.Když se zhulím citím se strašně divně a jsem naprosto nepoužitelný,předtím než jsem užíval pervitin jsem kouřil trávu skoro každý den a bylo fajn ale teďkom.\'Seběvědomí pokleslo na bod mrazu..
Celé dny prosedím většinou doma..nic se my nechce..Pořád si říkam,že to přejde..Rodiče o ničem neví ani,že jsem užíval pervitin.Takže se nemám komu svěřit a poradit se..Nikomu nevěříím ani kamarádum..Jsem uzavřený strašně do sebe..Nevím poslední dobou co je to realita.Někdy nevím co je dobre a co špatné..Nikdy jsem takovej nebyl..!Byl jsem člověk na urovni..a teďkom je ze mně hlupáák..nepoznávám sám sebe..! Myslím si že trpím nějakou psychickou nemocí jen netuším co stím...pokud se ještě dá..Čistý jsem 2 měsíce...Jen kouřím trávu....Sem tam.!!Bude mi 20..Budu rád když na můj dotaz odpovíte..S pozdravem Alex...:(

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu, že to co momentálně prožíváte, je pro Vás dost nepříijemné, ale bohužel to co jste ve svém psaní popsal, není po vysazení pervitinu nic neobvyklého. Pervitin je syntetická stimulace, dosti často ho právě lidé užívají právě proto, že se po něm cítí sebevědoměji. Tím, že pod jeho účinkem velmi nepřirozeně sebevědomí ,,naroste", po jeho vysazení je znatelný značný propad ,,dolů", tím také zákonitě vzniká obava a strach z lidí a komunikace s nimi, nechuť cokoliv dělat atd...
Také není neobvyklé, když pervitin vyvolá tvz.toxickou psychózu, je to stav, který je srovnatelný se stavy, které prožívají osoby trpící schizofrenií ( podezíravost, pocit pronásledování, paranoia, silná obava až úzkost o své fyzické zdraví atd...), možná by se tímto dali vysvětlit Vaše současné nepříjemné pocity.
Bohužel, toto ale nelze moc dobře objektivně posoudit touto formou po internetu, k tomu je třeba především osobní kontakt a pohovor. Nemusíte se ničeho obávat, pokud nebudete v dalších konzumacích pokračovat ( chtělo by to, ale vysadit i tu trávu ), tyto stavy postupně budou stále mírnější až postupně odezní. Nejlépe by, ale bylo, kdyby jste si o tom došel osobně popovídat. Pokud by byla třeba nasadit nějaká medikace, bylo by dobré to udělat včas.
Když nám napíšete, která města jsou pro Vás v dobré dopravní dostupnosti, můžeme Vám vhodné zařízení doporučit, kam byste se mohl osobně obrátit. Opravdu se nemusíte bát, za prvé : nejste jediný, který má tento problém, za druhé : tyto služby jsou bezplatné a leckdy i anonymní. Čím dříve své stavy začnete řešit, tím dříve se Vám od nich dá pomoc. Zvažte to, rozhodnutí je samozřejmě na Vás.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta Kordová