legal high
co to presne je?
Dobry den chtel bych se zeptat na udajne leganli drogy napriklad u nas na severu cech se prodava v tabaku prasek (skorpio) asi za 500 s kamaradem sme si to ze zvedavosti koupily a docela sem cumel ja s drogama problem nemam akorat kourim marihuanu ale vic nic,nemuzu o tom nikde sehnat zadny informace ale rad bych vedel na cem je to zalozeny tipuju nejaky legalni veci jako taurin kofein atd muzete mi o tom neco zjistit?uricte ste o tedlech drogach uz slyseli dekuju....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. K těmto "legal highs" Vám doporučuju přečíst si bulletin Zaostřeno na drogy 2010/4 zaměřeného na taneční/klubovou scénu a na nové (zejména) syntetické drogy, najdete zdarma ke stažení na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti na http://www.drogy-info.cz/index.php/publikace/zaostreno_na_drogy/2010_zaostreno_na_drogy
Z textu Vám kopíruji část, která by Vás mohla zajímat (nicméně pokud si přečtete celý text, tak určitě získáte řadu dalších užitečných info). Ve Vašem případě se nejspíš jedná o jeden z produktů obsahujících rostlinné látky ("herbal highs"), případně s příměsí syntetických kanabinoidů. Těžko bez nějaké podrobnější analýzy takto přes internet sdělit, co přesně obsahují. Tyto produkty se nejčastěji souhrnně označují jako "Spice".
"FENOMÉN „SPICE" ANEB JAK NAHRADIT KONOPÍ SYNTETICKÝMI KANABINOIDY. V posledních několika letech se na scéně objevilo velké množství druhů tzv. herbal highs (rostlinných posilovačů nálady) s obecným názvem Spice. Jejich složení není dosud jednoznačně určeno, může se navíc v rámci různých Spice produktů lišit. Tyto produkty mají různé psychotropní účinky, často velmi podobné konopným drogám. Spice je tedy rostlinný produkt, tvořený směsí nejrůznějších sušených bylin, např.: Indian Warrior (Pedicularis densiflora, druh Všivce), Lion'sTail (Leonotis leonurus), Baybean (Canavalia rosea), Lotos Modrý (Nymphaea caerulea), Vanilka (Vanilla), Maconha Brava (Zornialatifolia), Srdečník Sibiřský (Leonurus sibiricus). Relativně nedávno bylo však zjištěno, že většina těchto produktů obsahuje syntetické kanabinoidy. Jedná se o látky, které účinkují podobně jako THC."