Pomoc nebo rada
Karla
Dobrý den,
jsem matka syna,který asi 1,5 roku užívá marihuanu,pervitin,halucinogeny.S rodiči nebydlí,nepracuje,nenavštěvuje úřady,podvádí,okrádá příbuzné.Po půlročním úsilí jsme ho donutili k léčbě.Paní doktorka z Laxusu usoudila,že je to na léčbu-vybrala komunitu Karlov.Ale,protože syn uvádí do dotazníku malé množství braní drog,paní z kontaktního centra u Vás v Sananimu usoudila,že nebude pravděpodobně přijat.Chce s ním hovořit tlf.Syn je lhář, a neřekne jí pravdu,jak to s ním doopravdy vypadá.Je mu 19 let.Poraďte mi prosím,jak dál postupovat?Je lépe se pokusit zachránit mladého člověka,který je možná na začátku a má život před sebou.Nebo se nevejde do vašich tabulek a bude muset přitvrdit v braní drog,ale v tom případě,nevím,kam až by mohl zajít daleko.Již teď je to neúnosné.Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nerada bych posuzovala rozhodnutí kolegů z Laxusu nebo Sananimu. Rozhodně není ale třeba čekat, až se syn dostane ještě více do problémů. Jen jde o to vybrat pro něj co nejvhodnější léčebnou službu a samozřejmě je také třeba, aby alespoň minimálně spolupracovat. Zkuste prosím ještě jednou s paní doktorkou z Laxusu probrat, co by pro něj bylo nejlepší. A pokud máte pocit, že bude do telefonu kolegyni ze Sananimu lhát o své délce braní, můžete se s ní také zkontaktovat a říct jí, jak to vidíte Vy. Případně se zeptejte, jaké jiné zařízení by doporučila.