K Dotazu Pani Olga Orlikova
Lucie
Dobry den,
po Vasi odpovedi jsem vahala jeste dva dny jestli se mam zeptat a nebo to dusit v sobe.Tak jsem nabrala silu a zeptala jsem se sveho pritele rovnou.Mela jste pravdu v tom,ze to bude asi chtit zapirat.Ale kdyz jsem mu rekla,ze ten alobal donesu z koupelny z odpadkoveho kose, tak zacal mluvit.Heroin kouri uz dva roky, ja jsem totiz za nim prijela do Anglie v loni dubnu, kde ted zijeme spolu.Chtel mi to rict uz mockrat ale bal se jelikoz si myslel,ze se snim hned rozejdu.Akorat co ke me ztratil je duvera a dala jsem mu moji podporu a verim mu,ze se z toho dostane.Navstevuje osobniho lekare, aby se toho zbavil.Tak ted ceka nez ho zaregistruji na leceni a toho se nejvice bojim co se bude pak dit.Jinak Vam strasne moc chci dekovat za Vase odpovedi a otevrela jste mi hodne oci a dala silu, abych se zeptala. Preji krasny den Lucie

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jsem ráda, že jste v sobě tu odvahu našla a že jste se přítele zeptala. Ač pravda není příjemná, tak aspoň víte, na čem jste. Dobrá zpráva je, že přítel chce s heroinem přestat. Doporučovala bych Vám si ovšem ověřit informace o tom, kam k lékaři dochází, jak probíhá ona následná léčba, kam by ho měli zaregistrovat (zda je pobytová či ambulantní, na jak dlouho, za jakých podmínek). Nechci Vás strašit, ale občas se stane, že závislý svému okolí předestře, jak se vlastně už léčí... a přitom bere drogy dál a nikam nedochází a touto milosrdnou lží pouze uklidní své blízké a odkládá řešení. Prostě mějte oči nadále otevřené. Pokud s přítelem chcete být a chcete mu pomoci a přítel to s léčbou myslí vážně a do léčby skutečně nastoupí, buďte mu oporou. Mějte ale na paměti, že je to především jeho boj, jeho zodpovědnost a jeho život. Držím palce a když by bylo potřeba, tak znovu napište.